Továbbra is a ProWein a bor- és szeszesital-ágazat vezető szakvására
Optimista hangulatban telt a világ legnagyobb és legjelentősebb bor- és szeszesital-vásárának három zsúfolt napja a jelenleg stagnáló piacon. A ProWein 30. évfordulója alkalmából 135 országból 47 000 regisztrált szakmai látogatót és 65 országból 5400 kiállítót fogadott.
A kínálat kiemelkedő nemzetközisége továbbra is a ProWein abszolút végjegye. Ezért a ProWein idén is páratlanul központi üzleti eseménynek bizonyult az élelmiszer-kiskereskedelem, a szakosodott kiskereskedelem és a vendéglátóipar nemzetközi vásárlói számára.
Idén először került megrendezésre a ProSpirits
Idén újabb mérföldkőhöz ért a ProWein története: egy egész csarnokot foglalt el a ProSpirits, amely a komoly piaci potenciált rejtő szeszes italokat állította reflektorfénybe. 40 ország 420 kiállítója mutatta be termékeit a 4800 négyzetméternyi kiállítótéren. A szegmens idei trendjei között megjelent a brandy, a vodka, a likőrök, az agávéból készült szeszes italok és az AI-jal fejlesztett RTD koktélok. A világ minden tájáról képviseltették magukat a szeszesitalokkal foglalkozó szakemberek – egy berlini tequila startup cégtől kezdve a dán, finn, francia, görög, ír, koreai, mexikói és nagy-britanniai nagy iparági nevekig. A programot a mesterkurzusokból, kiállítói bemutatókból és kóstolókból álló ProSpirits Fórum zárta. A Trend Hour kóstolók szintén nagyon népszerűnek bizonyultak, ahol Jürgen Deibel szeszesital-nagykövet különlegességeket és ritkaságokat mutatott be a résztvevőknek. Az új koncepció mind a kiállítók, mind a látogatók körében pozitív fogadtatásra talált, ami kiemelte a szeszes italok szegmensének jelentőségét és potenciálját a ProWeinen.
Központi téma a fenntarthatóság
A fenntarthatóság évek óta foglalkoztatja az iparági szereplőket világszerte, amit jól tükrözött a ProWein 2024 kínálata is. Az eseményen olyan, a téma mellett rég elkötelezett nemzetközi szövetségek és kezdeményezések hangsúlyozták a fenntarthatóságot, mint a Bioland, a Demeter, az Ecovin, a Fair’n Green, a Respekt Biodyn és a Vignerons de Nature. A számos bioborászt bemutató „Organic World” is hasonlóan fontos részét képezte a vásárnak.
Idén a szervezők a „ProWein Zero” mottó alatt külön területet szenteltek a „no and low” témakörnek. Szó esett a városi gasztronómiáról, a „Csomagolás és design” szekcióban az üvegpalackok alternatíváiról is.
Az új Concept Store tippekkel szolgált a borok értékesítési pontokon történő megfelelő bemutatásához és marketingjéhez, valamint olyan témák megvitatásának adott teret, mint a digital signage, bortanácsadás sommelier robotokkal, az „önkiszolgáló” borkóstolók, valamint a visszaváltási rendszerek és a borcímkék segítségével elérhető fenntarthatóság. A Champagne Lounge a maga széles pezsgőkínálatával idén is különlegesen vonzónak bizonyult.
A ProWein legközelebb 2025. március 16 és 18 között kerül megrendezésre Düsseldorfban.
Kapcsolódó cikkeink
A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros…
Tovább olvasom >Már 300 kiállító regisztrált a düsseldorfi EuroCIS 2025 vásárral
2025. február 18-20. között az európai kiskereskedelmi technológiai iparág ismét…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >