Továbbra is a ProWein a bor- és szeszesital-ágazat vezető szakvására
Optimista hangulatban telt a világ legnagyobb és legjelentősebb bor- és szeszesital-vásárának három zsúfolt napja a jelenleg stagnáló piacon. A ProWein 30. évfordulója alkalmából 135 országból 47 000 regisztrált szakmai látogatót és 65 országból 5400 kiállítót fogadott.
A kínálat kiemelkedő nemzetközisége továbbra is a ProWein abszolút végjegye. Ezért a ProWein idén is páratlanul központi üzleti eseménynek bizonyult az élelmiszer-kiskereskedelem, a szakosodott kiskereskedelem és a vendéglátóipar nemzetközi vásárlói számára.
Idén először került megrendezésre a ProSpirits
Idén újabb mérföldkőhöz ért a ProWein története: egy egész csarnokot foglalt el a ProSpirits, amely a komoly piaci potenciált rejtő szeszes italokat állította reflektorfénybe. 40 ország 420 kiállítója mutatta be termékeit a 4800 négyzetméternyi kiállítótéren. A szegmens idei trendjei között megjelent a brandy, a vodka, a likőrök, az agávéból készült szeszes italok és az AI-jal fejlesztett RTD koktélok. A világ minden tájáról képviseltették magukat a szeszesitalokkal foglalkozó szakemberek – egy berlini tequila startup cégtől kezdve a dán, finn, francia, görög, ír, koreai, mexikói és nagy-britanniai nagy iparági nevekig. A programot a mesterkurzusokból, kiállítói bemutatókból és kóstolókból álló ProSpirits Fórum zárta. A Trend Hour kóstolók szintén nagyon népszerűnek bizonyultak, ahol Jürgen Deibel szeszesital-nagykövet különlegességeket és ritkaságokat mutatott be a résztvevőknek. Az új koncepció mind a kiállítók, mind a látogatók körében pozitív fogadtatásra talált, ami kiemelte a szeszes italok szegmensének jelentőségét és potenciálját a ProWeinen.
Központi téma a fenntarthatóság
A fenntarthatóság évek óta foglalkoztatja az iparági szereplőket világszerte, amit jól tükrözött a ProWein 2024 kínálata is. Az eseményen olyan, a téma mellett rég elkötelezett nemzetközi szövetségek és kezdeményezések hangsúlyozták a fenntarthatóságot, mint a Bioland, a Demeter, az Ecovin, a Fair’n Green, a Respekt Biodyn és a Vignerons de Nature. A számos bioborászt bemutató „Organic World” is hasonlóan fontos részét képezte a vásárnak.
Idén a szervezők a „ProWein Zero” mottó alatt külön területet szenteltek a „no and low” témakörnek. Szó esett a városi gasztronómiáról, a „Csomagolás és design” szekcióban az üvegpalackok alternatíváiról is.
Az új Concept Store tippekkel szolgált a borok értékesítési pontokon történő megfelelő bemutatásához és marketingjéhez, valamint olyan témák megvitatásának adott teret, mint a digital signage, bortanácsadás sommelier robotokkal, az „önkiszolgáló” borkóstolók, valamint a visszaváltási rendszerek és a borcímkék segítségével elérhető fenntarthatóság. A Champagne Lounge a maga széles pezsgőkínálatával idén is különlegesen vonzónak bizonyult.
A ProWein legközelebb 2025. március 16 és 18 között kerül megrendezésre Düsseldorfban.
Kapcsolódó cikkeink
Újratölthető üvegekben kezd bort kínálni az Edeka Südwest
Németországban elsőként vezet be az Edeka Südwest többször használható boros…
Tovább olvasom >Már 300 kiállító regisztrált a düsseldorfi EuroCIS 2025 vásárral
2025. február 18-20. között az európai kiskereskedelmi technológiai iparág ismét…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >