Tovább tart a palack diadalútja a gyümölcslevek között
A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. Értékben mért forgalma 1 százalékkal emelkedett 2011. február–2012. január során, az előző évhez viszonyítva. Éves piaca megközelíti a 40 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Mennyiséget tekintve mínusz 4 százalékot regisztráltunk. A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve a narancsra jut a legnagyobb piacrész; értékben is, mennyiségben is egyaránt 18 százalék. Második az őszibarack, szintén mindkét szempontból. Értékben alma a harmadik, mennyiséget tekintve pedig a vegyes gyümölcs. A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.
Viszonylag erős a kereskedelmi márkák pozíciója. A kiskereskedelmi eladásból értékben 27 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző évben.
A bolttípusok közül 1-1 százalékponttal nőtt a hipermarket, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb csatorna piaci részesedése, érték szempontjából
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >