Tovább tart a palack diadalútja a gyümölcslevek között
A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. Értékben mért forgalma 1 százalékkal emelkedett 2011. február–2012. január során, az előző évhez viszonyítva. Éves piaca megközelíti a 40 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Mennyiséget tekintve mínusz 4 százalékot regisztráltunk. A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve a narancsra jut a legnagyobb piacrész; értékben is, mennyiségben is egyaránt 18 százalék. Második az őszibarack, szintén mindkét szempontból. Értékben alma a harmadik, mennyiséget tekintve pedig a vegyes gyümölcs. A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.
Viszonylag erős a kereskedelmi márkák pozíciója. A kiskereskedelmi eladásból értékben 27 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző évben.
A bolttípusok közül 1-1 százalékponttal nőtt a hipermarket, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb csatorna piaci részesedése, érték szempontjából
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >