Tovább tart a palack diadalútja a gyümölcslevek között
A gyümölcslé a hetedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. Értékben mért forgalma 1 százalékkal emelkedett 2011. február–2012. január során, az előző évhez viszonyítva. Éves piaca megközelíti a 40 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint.
Mennyiséget tekintve mínusz 4 százalékot regisztráltunk. A teljes gyümölcsléforgalmon belül az ízeket tekintve a narancsra jut a legnagyobb piacrész; értékben is, mennyiségben is egyaránt 18 százalék. Második az őszibarack, szintén mindkét szempontból. Értékben alma a harmadik, mennyiséget tekintve pedig a vegyes gyümölcs. A négy íz elviszi a mennyiségben mért bolti forgalom csaknem kétharmadát.
Viszonylag erős a kereskedelmi márkák pozíciója. A kiskereskedelmi eladásból értékben 27 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal nagyobb, mint az előző évben.
A bolttípusok közül 1-1 százalékponttal nőtt a hipermarket, valamint az 50 négyzetméteres és kisebb csatorna piaci részesedése, érték szempontjából
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán
Állami támogatással 10 milliárd forintos élelmiszeripari beruházás kezdődik Kiskunfélegyházán –…
Tovább olvasom >Nagy a baj az afrikai sertéspestis ügyében
A Kolozsvári Agrártudományi és Állatorvosi Egyetem kutatói szerint rovarok is…
Tovább olvasom >FAO-magyar együttműködés a fenntartható élelmezésért
A világ élelmezési rendszereinek fenntarthatóvá alakítása nemcsak a FAO számára…
Tovább olvasom >