Tovább romlott októberben az ifo német üzleti hangulatindexe
Elsősorban a német termelő vállalatok beszállítói láncánál jelentkező problémák miatt csökkent a vártnál nagyobb mértékben októberben a müncheni ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
A mutató 97,7 pontra csökkent az előző havi 98,9 pontról a várt 97,9 pont helyett.
Leginkább az ellátási problémák okoznak aggodalmat a termelő vállalatok körében – indokolta az üzleti hangulatindex már negyedik hónapja tartó csökkenését Clemens Fuest, az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) elnöke. Szavai szerint ezzel „a fellendülést akadályozó homok került a gépezetbe”. Emiatt van az is, hogy a német vállalati vezetők szkeptikusabban ítélik meg mind aktuális helyzetüket, mind a következő fél évre vonatkozó kilátásaikat az előző havinál – jegyezte meg.
Az index júniusban érte el idei legmagasabb értékét 101,7 ponton, azóta hónapról hónapra csökken.
Az üzleti hangulatindex összetevői közül az aktuális helyzet megítélése 100,1 pont lett októberben a szeptemberi 100,4 pont után. Az index augusztusban érte el idei csúcspontját 101,4 ponton, azóta csökken. Mélypontja tavaly májusban volt 78,9 ponton.
A hangulatindex másik összetevője, a következő hat hónapra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató 95,4 pontra csökkent a szeptemberi 97,4 pontról. Az index júniusban állt az idén a legmagasabban 103,7 ponton. Hasonlóan magas szinten 2020 februárjában állt legutóbb. Mélypontja tavaly áprilisban alakult ki 69,4 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban…
Tovább olvasom >Megvette a Vegan Food Group a német TofuTownt
A Vegan Food Group eddigi legnagyobb akvizíciója keretében vásárolta meg…
Tovább olvasom >Újfent csökkent a tejfogyasztás Németországban
Az adatok szerint a németek tejtermék-fogyasztása 2023-ban újabb rekordmélységbe szállt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >