Tovább romlott októberben az ifo német üzleti hangulatindexe
Elsősorban a német termelő vállalatok beszállítói láncánál jelentkező problémák miatt csökkent a vártnál nagyobb mértékben októberben a müncheni ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe.
A mutató 97,7 pontra csökkent az előző havi 98,9 pontról a várt 97,9 pont helyett.
Leginkább az ellátási problémák okoznak aggodalmat a termelő vállalatok körében – indokolta az üzleti hangulatindex már negyedik hónapja tartó csökkenését Clemens Fuest, az ifo gazdaságkutató intézet (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e.V.) elnöke. Szavai szerint ezzel „a fellendülést akadályozó homok került a gépezetbe”. Emiatt van az is, hogy a német vállalati vezetők szkeptikusabban ítélik meg mind aktuális helyzetüket, mind a következő fél évre vonatkozó kilátásaikat az előző havinál – jegyezte meg.
Az index júniusban érte el idei legmagasabb értékét 101,7 ponton, azóta hónapról hónapra csökken.
Az üzleti hangulatindex összetevői közül az aktuális helyzet megítélése 100,1 pont lett októberben a szeptemberi 100,4 pont után. Az index augusztusban érte el idei csúcspontját 101,4 ponton, azóta csökken. Mélypontja tavaly májusban volt 78,9 ponton.
A hangulatindex másik összetevője, a következő hat hónapra vonatkozó várakozásokat számszerűsítő mutató 95,4 pontra csökkent a szeptemberi 97,4 pontról. Az index júniusban állt az idén a legmagasabban 103,7 ponton. Hasonlóan magas szinten 2020 februárjában állt legutóbb. Mélypontja tavaly áprilisban alakult ki 69,4 ponton. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >