Tovább puhulhat a chipsadó
Ne kelljen népegészségügyi termékadót fizetni a házhoz szállított levesek, mártások után, és az eredetileg tervezetthez képest legyen kisebb az ételízesítőt sújtó adó mértéke – egyebek mellett ezt javasolja Rogán Antal (Fidesz) a népegészségügyi termékadóhoz benyújtott zárószavazás előtti módosító indítványában.
Az Országgyűlés a tervek szerint hétfőn tartja a „chipsadó” néven elhíresült népegészségügyi termékadóról szóló, fideszes képviselők által benyújtott törvényjavaslat zárószavazását. A törvényjavaslathoz egyelőre két zárószavazás előtti módosító indítvány érkezett, az egyiket Rogán Antal jegyezi.
Ebben a politikus egyebek közt az indítványozza, hogy a tervekkel ellentétben ne 500, hanem 400 forint legyen a kilónkénti adója az ételízesítőnek. Javasolja azt is, hogy az eredeti elképzelésekkel szemben ne kelljen adózni a készételként forgalmazott – fogyasztásra kész -, csomagolt, tipikusan házhozszállítás útján értékesített leveseknek, mártásoknak.
Egy másik fideszes képviselő, Ágh Péter is az ételízesítőre kivetendő adó mértékét csökkentené, de ő 500 forintról 200 forintra.
Font Sándor és Kovács József az eredeti indítványban azt javasolta, hogy a cukrozott, és 25 százaléknál kevesebb gyümölcsöt tartalmazó üdítőitalok adója literenként 5 forint, a cukrot és koffeint is tartalmazó energiaitalok literenkénti adója viszont 250 forint legyen. Az előre csomagolt cukrozott készítmények adója pedig kilogrammonként 100 forint, a sós snackeké 200, míg az ételízesítőké 500 forint, ugyancsak kilogrammonként.
Az adó alanya az adóköteles terméket belföldön első alkalommal értékesítő adózó lenne (Rogán Antal ezt is tovább pontosítaná, az adóalany helyett a személy, szervezet kifejezést használná). A tervek szerint szeptember 1-jén lép hatályba a törvény – írja az MTI.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >