Tovább növelte árbevételét a Syngenta Magyarországon
A Syngenta 2013-as magyarországi forgalma várhatóan megközelíti a 60 milliárd forintot, ami 13-15 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi árbevételhez képest – mondta Czigány Tibor, a növényvédelmi és vetőmag-forgalmazó cég ügyvezető igazgatója az MTI-nek.
A tavalyi növekedés ismertetése szerint annak az eredménye, hogy a vetőmag és növényvédő szer üzletág összevonása után a kereskedelmi egység további szinergiákat szabadít föl. Jelentősen nőtt mind a vetőmag, mind a növényvédőszerek értékesítéséből származó árbevétel, és a vetőmag előállítás területe is – tette hozzá.
Czigány Tibor elmondta, hogy a Syngenta 2014-ben tervezi a piaci pozícióinak megtartását, egyes szegmensekben 5 százalékot meghaladó növekedést is megvalósíthatónak tart.
A Syngenta meghatározó termékei a kukorica, az olajos növények közül a napraforgó és a repce, illetve a cukorrépa. A szántóföldi vetőmagok piacán a Syngenta vetőmagokat nemesít, szántóföldi kísérleteket végez, vetőmagot állít elő és dolgoz fel Magyarországon immár közel két évtizede – mondta.
Emlékeztetett: a vállalat 2012 ősszel adta át a mezőtúri vetőmagüzemét, amelyet 7,5 milliárd forintos beruházással bővítettek, megduplázva ezzel az üzem betakarítási és feldolgozó kapacitását.
A cég regionális jelentőségű kutatás-fejlesztési központja (nemesítés, termékfejlesztés) Ócsán működik, meghatározó termékei közé tartoznak a káposztafélék, a dinnyefélék, a paradicsom és a paprika.
A kukorica üzletágban jelenleg a magyarországi piac mintegy 24 százalékát fedi le. Az egyéb szántóföldi növények esetében a cég 33 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, a zöldségfélék területén 34 százalékkal.
A nyilvános cégadatok szerint a Syngenta Növényvédelmi Kft. árbevétele 2012-ben 27,8 milliárd forint volt, egy évvel korábban 24,4 milliárd forint. A Syngenta Seeds Kft. árbevétele 2011-ben 20,2 milliárd forint volt, ez 2012-re 23,6 milliárdra nőtt.
A svájci székhelyű Syngenta a világ 90 országában van jelen és mintegy 28 ezer embert foglalkoztat, Magyarországon 340 dolgozója van. A vállalat globális árbevétele 2013-ban 14,7 milliárd dollár volt, ami 3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. Devizahatásoktól megtisztított árbevétele 5 százalékkal nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >Az Auchan is beszállt a dubaji csokoládéversenybe
A karácsonyi szezon közeledtével már nemcsak a Lidl polcain támad…
Tovább olvasom >