Tovább nőtt a tej ára
Decemberben is folytatódott az áremelkedés a tejpiacon, és 88,65 forintra nőtt a tej kilónkénti termelői ára, ami a novemberihez képest 6, az egy évvel korábbihoz viszonyítva viszont 13 százalékos növekedést jelent; ezzel a termelők többsége elérte a fedezeti pontot – írta az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) adataira hivatkozva a hétfői Világgazdaság.
Az AKI ugyanakkor azt is jelezte, hogy a nyerstej kiviteli ára a belpiaci árnál még mindig 18 százalékkal magasabb, 104,67 forint volt, de 2016 áprilisa óta először csökkent az előző havihoz viszonyítva. A 2015 decemberihez képest viszont még mindig 31 százalékkal volt magasabb. A belpiaci konszolidáció jele ugyanakkor, hogy a kivitel mennyisége is éppen ilyen arányban csökkent az egy évvel korábbihoz képest – tették hozzá.
A lap az AKI adatira hivatkozva azt írja, az áremelkedés végigfutott a termékpályán: a trappista sajt feldolgozói értékesítési ára 19 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss fejé pedig 10 százalékkal nőtt decemberben az előző év utolsó hónapjában mérthez képest. Ugyanakkor a fogyasztókhoz mérsékeltebb áremelkedés jutott el, a KSH adatai szerint a trappista bolti ára 6, a 2,8 százalékos friss tejé pedig 1 százalékkal nőtt – írták. (hirado.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb árcsökkentés a Lidlnél: 30-féle tej és tejtermék lesz olcsób
Újabb segítséget kapnak a magyar emberek a mindennapi bevásárláshoz: a Lidl az…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács már 20 éve edukálja a gyerekeket
A Tej Terméktanács több mint 20 éve végez országos szintű,…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelem a tejtermékek árain: Az árfigyelés és a piaci trendek hatásai
A Kormány gazdaságpolitikai intézkedései középpontjában az alapvető élelmiszerek, így a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú saját márkát vezetett be a belga Colruyt Group
A belga Colruyt Group új saját márkás almárkát vezet be…
Tovább olvasom >Elhunyt a „Nutella atyja”
97 éves korában, 2025. február 14-én elhunyt Francesco Rivella, a…
Tovább olvasom >Belép a Colgate-Palmolive a friss állateledelek piacára
Az ausztrál Prime100 friss állateledel-márka felvásárlásával lép be a Colgate-Palmolive…
Tovább olvasom >