Tovább nőtt a tej ára
Decemberben is folytatódott az áremelkedés a tejpiacon, és 88,65 forintra nőtt a tej kilónkénti termelői ára, ami a novemberihez képest 6, az egy évvel korábbihoz viszonyítva viszont 13 százalékos növekedést jelent; ezzel a termelők többsége elérte a fedezeti pontot – írta az Agrárgazdasági Kutató Intézet (AKI) adataira hivatkozva a hétfői Világgazdaság.
Az AKI ugyanakkor azt is jelezte, hogy a nyerstej kiviteli ára a belpiaci árnál még mindig 18 százalékkal magasabb, 104,67 forint volt, de 2016 áprilisa óta először csökkent az előző havihoz viszonyítva. A 2015 decemberihez képest viszont még mindig 31 százalékkal volt magasabb. A belpiaci konszolidáció jele ugyanakkor, hogy a kivitel mennyisége is éppen ilyen arányban csökkent az egy évvel korábbihoz képest – tették hozzá.
A lap az AKI adatira hivatkozva azt írja, az áremelkedés végigfutott a termékpályán: a trappista sajt feldolgozói értékesítési ára 19 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos friss fejé pedig 10 százalékkal nőtt decemberben az előző év utolsó hónapjában mérthez képest. Ugyanakkor a fogyasztókhoz mérsékeltebb áremelkedés jutott el, a KSH adatai szerint a trappista bolti ára 6, a 2,8 százalékos friss tejé pedig 1 százalékkal nőtt – írták. (hirado.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Itt vannak az első eredmények: ennyivel alacsonyabb a hazai agrárium CO2 kibocsátása
Nemcsak globális és uniós szinten, hanem már a hazai termelőkre…
Tovább olvasom >AKI: olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest
Olcsóbbak az idénygyümölcsök tavalyhoz képest, a zöldségek nagy része sem…
Tovább olvasom >AKI: csökkentek a tojás- és húsárak tavalyhoz képest
A június eleji adatok szerint csökkent a tojás csomagolóhelyi ára,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >