Tovább nőtt a GfK Fenntarthatósági Index
Ismét növekszik a fenntartható fogyasztás a GfK Fenntarthatósági Index legfrissebb adatai alapján. A tavaly őszi átmeneti visszaesés után áprilisban folytatódott az emelkedő tendencia. Az index 101,6 ponton állt, ami 7,4 pontos javulást jelez 2024 januárjához képest. A GfK új, speciális elemzése azt mutatja, hogy a fogyasztók milyen információforrásokra támaszkodnak, amikor fenntartható vásárlási döntéseket hoznak a különböző kategóriákban.
A jelenlegi fogyasztói légkör pozitív tendenciájával párhuzamosan a németországi fogyasztók vásárlásai ismét a fenntarthatóság irányába mozdultak el, amit a jövőben is folytatni kívánnak.
– A fenntarthatóság egy olyan tartós érték a fogyasztók számára, amely a megélhetési költségek emelkedése miatt tavaly rövid ideig kevésbé volt hangsúlyos. Sokan voltak kénytelenek kompromisszumot kötni az olcsóbb ajánlatok javára
– állítja Petra Süptitz, a NIQ/GfK fenntarthatósági szakértője.
– Most a jelek a gazdasági élénkülés irányába mutatnak, és a fogyasztók ismét hajlandóak fenntarthatóbb vásárlási döntéseket hozni.
Ez a fejlődés tükröződik a bio FMCG-termékek értékesítési adataiban is, amelyek a NIQ kiskereskedelmi panel szerint 2024 első negyedévében 7%-os növekedést mutattak az előző év azonos negyedévéhez képest – a csomagonkénti átlagár enyhe csökkenése ellenére. A biotermékek polcokon való jelenlétének mintegy 5%-os bővülése lényegesen gyorsabb, mint a nem biotermékeké.
A műszaki fogyasztási cikkek területén a fenntartható vásárlások irányába mutató tendencia az energiatakarékos mosógépek értékesítésében mutatkozik meg. A GfK kiskereskedelmi panel adatai szerint az első negyedévben 69%-ra nőtt az A energiahatékonysági osztályba tartozó készülékek aránya, ami 15 százalékponttal több, mint az előző év azonos negyedévében.
A legfontosabb eredmények:
A GfK Fenntarthatósági Index 2024 áprilisában 101,6 pontra emelkedett. Ez 7,4 ponttal több, mint 2024 januárjában, és ezzel a mérés első, 2022-es évének átlagértéke fölé emelkedett.
A fenntartható nagybevásárlások indexe 96,3-ról 107 pontra emelkedett áprilisban. Ez azt jelenti, hogy azok aránya, akik az elmúlt 12 hónapban fenntartható vásárlást hajtottak végre, 32%-ra emelkedett a januári 28%-ról. Emellett a fogyasztók 30%-a tervezi, hogy a következő 12 hónapban a fenntarthatósági szempontokat szem előtt tartva fog nagyobb vásárlást végezni, ami viszont enyhe növekedés a januári adathoz képest.
A fenntartható FMCG-termékek indexe áprilisban 98 pontra emelkedett a januárban mért 92,8 pontról. Azok aránya, akik az elmúlt hónapban fenntartható termékeket vásároltak, változatlanul 68%. Enyhén – 63%-ról 65%-ra – emelkedett azoknak a fogyasztóknak az aránya, akik tervezik, hogy a következő hónapban fenntartható FMCG-termékeket vásárolnak.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Csökkenőben a pezsgőfogyasztás Németországban
Németországban az elmúlt tíz évben jelentősen visszaesett a pezsgőfogyasztás: 2023-ban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >