Tovább nőtt a cseh kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban éves összehasonlításban 3,7 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Júliusban ez a mutató 7 százalék volt – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
Az idei augusztusban egy munkanappal kevesebb volt, mint tavaly, így a naptári hatástól megtisztított növekedés 4,6 százalékos volt.
Havi szinten a naptári hatásoktól megtisztított növekedés augusztusban 0,1 százalékot tett ki.
A leggyorsabban továbbra is az internetes boltok és a csomagküldő szolgáltatások forgalma emelkedett. Növekedést mutatott ki a számítógépes üzletek, a ruházat és a lábbelik eladása is.
Szeptemberben 2,7 százalékos volt a munkanélküliség Csehországban. Ez a mutató már három hónapja változatlan – közölte a cseh munkaügyi hivatal.
Ugyanakkor szeptemberben tovább csökkent, 201 900-ra a munkanélküli személyek száma. Ez 1996 óta a legalacsonyabb szeptemberi adat. A szabad munkahelyek száma ugyan mérsékelten csökkent, de még mindig magas: 345 000. „A vállalatok elsősorban szakmunkásokat keresnek” – jegyezte meg Katerina Sadílková, a munkaügyi hivatal vezérigazgatója.
A legalacsonyabb munkanélküliséget, 1,9 százalék, a Pardubicei és a Dél-csehországi régió mutatta ki. Prágában és a Pilseni régióban két százalékos a munkanélküliség. A legmagasabb munkanélküliségét, 4,2 százalék, a Morva-sziléziai régióban jegyzik. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >2024 már a növekedés éve lehet a kiskereskedelemben
Az idei év a növekedés éve lehet Magyarországon az előző…
Tovább olvasom >Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >