Tovább nőtt a cseh kiskereskedelmi forgalom
Augusztusban éves összehasonlításban 3,7 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban. Júliusban ez a mutató 7 százalék volt – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal Prágában.
Az idei augusztusban egy munkanappal kevesebb volt, mint tavaly, így a naptári hatástól megtisztított növekedés 4,6 százalékos volt.
Havi szinten a naptári hatásoktól megtisztított növekedés augusztusban 0,1 százalékot tett ki.
A leggyorsabban továbbra is az internetes boltok és a csomagküldő szolgáltatások forgalma emelkedett. Növekedést mutatott ki a számítógépes üzletek, a ruházat és a lábbelik eladása is.
Szeptemberben 2,7 százalékos volt a munkanélküliség Csehországban. Ez a mutató már három hónapja változatlan – közölte a cseh munkaügyi hivatal.
Ugyanakkor szeptemberben tovább csökkent, 201 900-ra a munkanélküli személyek száma. Ez 1996 óta a legalacsonyabb szeptemberi adat. A szabad munkahelyek száma ugyan mérsékelten csökkent, de még mindig magas: 345 000. „A vállalatok elsősorban szakmunkásokat keresnek” – jegyezte meg Katerina Sadílková, a munkaügyi hivatal vezérigazgatója.
A legalacsonyabb munkanélküliséget, 1,9 százalék, a Pardubicei és a Dél-csehországi régió mutatta ki. Prágában és a Pilseni régióban két százalékos a munkanélküliség. A legmagasabb munkanélküliségét, 4,2 százalék, a Morva-sziléziai régióban jegyzik. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Május közepétől jöhet a drogériák árcsökkentése: 30 termékkategóriában mérséklődhetnek az árak
Újabb hatósági beavatkozás készül a hazai kiskereskedelemben: a kormány 30…
Tovább olvasom >Gazdag zöldségkínálattal találkozhatnak a fogyasztók a húsvét előtti időszakban
Bőséges zöldségkínálattal várják a vásárlókat a hazai boltok, a hazai…
Tovább olvasom >Márciusban is 2,7 százalékos volt az éves infláció Csehországban
Márciusban éves szinten 2,7 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Csehországban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >