Tovább nőhet a magyar sertéshús kivitele Kínába
Újabb két magyar cég számára adta meg az engedélyt a Kínai Népköztársaság Tanúsítási és Akkreditációs Hivatala (CNCA); így a Pick Szeged Zrt. és a Pápai Hús Kft. is szállíthat disznóhúst Kínába – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszteri biztosa.
A tárca tájékoztatása szerint Budai Gyula, az Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztosa közölte: ahhoz, hogy a két cég valóban megkezdhesse a szállítást, már csak arra van szükség, hogy a vállalatok, a Kínai Népköztársaság Minőségellenőrzési és Karanténozási Hivatalának (AQSIQ) honlapján is megjelenjenek, de ez várhatóan heteken belül megtörténik.
Hozzátette: mostantól újabb két vállalkozás összesen négy üzeme exportálhat Kínába. Ezek a vállalatok már 2012-ben is átestek kínai helyszíni ellenőrzésen, ennek ellenére csak most kapták meg a szállítási jogot. Így a friss/fagyasztott húsok exportja indulhat meg.
Az első fagyasztott sertéshús szállítmány 2014 novemberében indult Magyarországról Kínába, azóta is folyamatosan jelentős, havi 120-130 konténer (mintegy 3000-3200 tonna) áru érkezik az ázsiai országba. Ez a mennyiség most tovább emelkedhet, azzal, hogy ez a két újabb vállalat is megkapta az exportengedélyt – közölte Budai Gyula.
A miniszteri biztos beszélt arról is, hogy a kínai piac éppen azokat a termékeket keresi, amelyek az európai piacon csak korlátozottan eladhatóak, ilyen például a köröm, a fül, a fej és a császárhús. Ezen termékek árai a kínai piacon nagyon magasak és a jó minőségű magyar termékek keresettek.
Kína a világ sertéstermelésének csaknem felét adja, de így is jelentős importra szorul. A csaknem 7 millió tonnás éves globális sertéshúsimport legnagyobb részét Oroszország mellett Kína bonyolítja. A miniszteri biztos felhívta a figyelmet arra is, hogy a sertéshús iránti kereslet folyamatosan nő Kínában. A világ legnépesebb országában élők ugyanis évente és fejenként átlagosan mintegy 40 kilogramm sertéshúst fogyasztanak – tartalmazza a tájékoztatás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Visszavett agresszív marketingstratégiájából a Temu
Az utóbbi hónapokban jelentős változások történtek a kínai Temu webáruház…
Tovább olvasom >Kínában a vártnál kisebb mértékben emelkedtek a fogyasztói árak márciusban
Kínában 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban éves szinten…
Tovább olvasom >További cikkeink
„Kukába az élelmiszerpazarlással” – plakáttervező pályázatot hirdet a Nébih Maradék nélkül programja
A Fenntarthatósági Témahét alkalmából „Kukába az élelmiszerpazarlással” címmel indít plakáttervező…
Tovább olvasom >Nem biztos, hogy a papírcsomagolás a legjobb
A csomagolások környezeti hatásai egyre nagyobb figyelmet kapnak a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >