Tovább nőhet a magyar sertéshús kivitele Kínába
Újabb két magyar cég számára adta meg az engedélyt a Kínai Népköztársaság Tanúsítási és Akkreditációs Hivatala (CNCA); így a Pick Szeged Zrt. és a Pápai Hús Kft. is szállíthat disznóhúst Kínába – jelentette be a Külgazdasági és Külügyminisztérium miniszteri biztosa.
A tárca tájékoztatása szerint Budai Gyula, az Oroszország által elrendelt embargóból fakadó külgazdasági intézkedésekért felelős miniszteri biztosa közölte: ahhoz, hogy a két cég valóban megkezdhesse a szállítást, már csak arra van szükség, hogy a vállalatok, a Kínai Népköztársaság Minőségellenőrzési és Karanténozási Hivatalának (AQSIQ) honlapján is megjelenjenek, de ez várhatóan heteken belül megtörténik.
Hozzátette: mostantól újabb két vállalkozás összesen négy üzeme exportálhat Kínába. Ezek a vállalatok már 2012-ben is átestek kínai helyszíni ellenőrzésen, ennek ellenére csak most kapták meg a szállítási jogot. Így a friss/fagyasztott húsok exportja indulhat meg.
Az első fagyasztott sertéshús szállítmány 2014 novemberében indult Magyarországról Kínába, azóta is folyamatosan jelentős, havi 120-130 konténer (mintegy 3000-3200 tonna) áru érkezik az ázsiai országba. Ez a mennyiség most tovább emelkedhet, azzal, hogy ez a két újabb vállalat is megkapta az exportengedélyt – közölte Budai Gyula.
A miniszteri biztos beszélt arról is, hogy a kínai piac éppen azokat a termékeket keresi, amelyek az európai piacon csak korlátozottan eladhatóak, ilyen például a köröm, a fül, a fej és a császárhús. Ezen termékek árai a kínai piacon nagyon magasak és a jó minőségű magyar termékek keresettek.
Kína a világ sertéstermelésének csaknem felét adja, de így is jelentős importra szorul. A csaknem 7 millió tonnás éves globális sertéshúsimport legnagyobb részét Oroszország mellett Kína bonyolítja. A miniszteri biztos felhívta a figyelmet arra is, hogy a sertéshús iránti kereslet folyamatosan nő Kínában. A világ legnépesebb országában élők ugyanis évente és fejenként átlagosan mintegy 40 kilogramm sertéshúst fogyasztanak – tartalmazza a tájékoztatás. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában:…
Tovább olvasom >MTÜ: élénkül a kínai beutazó turizmus
Egyre jobban élénkül a kínai beutazó turizmus Magyarországon és Európában…
Tovább olvasom >Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >