Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban a kártyás fizetések összege most első alkalommal érte el a 300 milliárd eurót. A Girocard különösen népszerű a vásárlók körében.
– A koronavírus világjárvány idején tapasztalt jelentős részesedésnövekedés jelenleg még tovább bővül, még a világjárványt megelőző években tapasztaltaknál is nagyobb mértékben – mondta el Horst Rüter, az EHI igazgatótanácsi tagja és fizetési szakértője az idei, több mint 600 résztvevővel zajló bonni fizetési kongresszuson.
A német kiskereskedelmi szektorban (465-485 milliárd euró) az infláció miatt erőteljesen megnövekedett összforgalomból a készpénz-forgalom aránya 2023-ban az előző évhez képest újabb 2 százalékponttal, 35,5%-ra csökkent. A kasszáknál a vásárlók hozzávetőlegesen 172 milliárd euró értékben fizettek készpénzzel. A bankkártyával kiegyenlített vásárlások aránya 61,8%-ot tesz ki.
Ami a plasztikpénzt illeti, a kártyák egyértelműen az élen járnak. A teljes forgalomból 42,4%-os részesedéssel a Girocard jócskán megelőzi a hagyományos értelemben vett hitelkártyákat (8,6%) és azok új betéti változatait (4,1%).
A fenti információk a „Fizetési rendszerek a kiskereskedelemben 2024” című tanulmányból származnak, amely június végén jelenik meg. A felmérés 422 vállalat bevonásával zajlik, amelyek 35 ágazat mintegy 100 000 vállalkozását képezik le a mintában.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Kassza nélküli okosüzletek Németországban: a lassú kezdet után gyors növekedés
Németországban későn indult el a kassza nélküli üzletek bevezetése, mégis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >