Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban a kártyás fizetések összege most első alkalommal érte el a 300 milliárd eurót. A Girocard különösen népszerű a vásárlók körében.
– A koronavírus világjárvány idején tapasztalt jelentős részesedésnövekedés jelenleg még tovább bővül, még a világjárványt megelőző években tapasztaltaknál is nagyobb mértékben – mondta el Horst Rüter, az EHI igazgatótanácsi tagja és fizetési szakértője az idei, több mint 600 résztvevővel zajló bonni fizetési kongresszuson.
A német kiskereskedelmi szektorban (465-485 milliárd euró) az infláció miatt erőteljesen megnövekedett összforgalomból a készpénz-forgalom aránya 2023-ban az előző évhez képest újabb 2 százalékponttal, 35,5%-ra csökkent. A kasszáknál a vásárlók hozzávetőlegesen 172 milliárd euró értékben fizettek készpénzzel. A bankkártyával kiegyenlített vásárlások aránya 61,8%-ot tesz ki.
Ami a plasztikpénzt illeti, a kártyák egyértelműen az élen járnak. A teljes forgalomból 42,4%-os részesedéssel a Girocard jócskán megelőzi a hagyományos értelemben vett hitelkártyákat (8,6%) és azok új betéti változatait (4,1%).
A fenti információk a „Fizetési rendszerek a kiskereskedelemben 2024” című tanulmányból származnak, amely június végén jelenik meg. A felmérés 422 vállalat bevonásával zajlik, amelyek 35 ágazat mintegy 100 000 vállalkozását képezik le a mintában.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >