Tovább nő a kártyás fizetések aránya Németországban
Az EHI Retail Institute adatai szerint a német kiskereskedelmi szektorban a kártyás fizetések összege most első alkalommal érte el a 300 milliárd eurót. A Girocard különösen népszerű a vásárlók körében.
– A koronavírus világjárvány idején tapasztalt jelentős részesedésnövekedés jelenleg még tovább bővül, még a világjárványt megelőző években tapasztaltaknál is nagyobb mértékben – mondta el Horst Rüter, az EHI igazgatótanácsi tagja és fizetési szakértője az idei, több mint 600 résztvevővel zajló bonni fizetési kongresszuson.
A német kiskereskedelmi szektorban (465-485 milliárd euró) az infláció miatt erőteljesen megnövekedett összforgalomból a készpénz-forgalom aránya 2023-ban az előző évhez képest újabb 2 százalékponttal, 35,5%-ra csökkent. A kasszáknál a vásárlók hozzávetőlegesen 172 milliárd euró értékben fizettek készpénzzel. A bankkártyával kiegyenlített vásárlások aránya 61,8%-ot tesz ki.
Ami a plasztikpénzt illeti, a kártyák egyértelműen az élen járnak. A teljes forgalomból 42,4%-os részesedéssel a Girocard jócskán megelőzi a hagyományos értelemben vett hitelkártyákat (8,6%) és azok új betéti változatait (4,1%).
A fenti információk a „Fizetési rendszerek a kiskereskedelemben 2024” című tanulmányból származnak, amely június végén jelenik meg. A felmérés 422 vállalat bevonásával zajlik, amelyek 35 ágazat mintegy 100 000 vállalkozását képezik le a mintában.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Európa legnagyobb autonóm szupermarketét nyitotta meg a Rewe
Hamburgban nyitotta meg a Rewe Európa legnagyobb autonóm szupermarketét, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >