Tovább javult a német gazdasági hangulat
Novemberben a várakozásoktól elmaradó mértékben, de így is öthavi csúcsra emelkedett a mannheimi ZEW gazdaságkutató intézet németországi gazdasági hangulatindexe. A felmérés a kilátások megítélésének javulását mutatta ki az euróövezetben is.
Novemberben 1,1 ponttal 18,7 pontra emelkedett az októberi 17,6 pontról a ZEW németországi konjunkturális várakozásokat tükröző mutatója.
Az index alacsonyabb lett a 20,0 pontos elemzői várakozásoknál és elmarad a 23,7 pontos hosszú távú átlagtól.
A ZEW (Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung GmbH) felmérése az aktuális németországi konjunkturális helyzet megítélésében is javulást mutatott ki: az index az októberihez képest 1,8 ponttal 88,8 pontra emelkedett novemberben.
A ZEW pénzügyi szakemberek körében végzett felmérése az októberi romlás után javulást mutatott ki az euróövezeti kilátások megítélésében is. Az euróövezeti gazdasági hangulatindex 4,2 ponttal 30,9 pontra emelkedett novemberben a szeptemberi 26,7 pontról. A piac 29,3 pontot várt.
Az aktuális euróövezeti konjunkturális helyzet megítélése novemberben 47,8 ponton 11,3 ponttal haladta meg az októberit.
Achim Wambach, az ZEW elnöke a felmérés megállapításait kommentálva megjegyezte, hogy a szerte Európában tapasztalható erősödő gazdasági növekedési ütem a németországi konjunktúra további javulása felé hat és fokozza a gazdasági szereplőknek az elkövetkező hat hónapra vonatkozó várakozásait. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felhagy a Fresh házhozszállítási szolgáltatással az Amazon Németországban
Az amerikai Amazon hét év után megszünteti németországi Fresh élelmiszer-kiszállítási…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Rekordösszeget spórolnak a német fogyasztók a fenntartható élelmiszereken
Németországban rekordalacsony szintre esett vissza a fenntartható termékek vásárlási hajlandósága.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >