Tovább hódít a dobozos
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 116 milliárd forint fölé emelkedett, 2008. december–2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben a 3 százalék csökkenés következtében 386 millió liter körül alakult a bolti eladás, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből. Fél liter sörre jutó forgalommal súlyozott fo-gyasztóiátlagár-színvonal 145-ről 151 forintra emelkedett, egyik évről a másikra.
Folytatódott a dobozos térhódítása. Piaci részesedése értékben 59-ről 61 százalékra emelkedett. Ugyanakkor az üvegesé 37-ról 33 százalékra csökkent. A műanyag kiszerelés forgalma még alacsony, de tendenciája növekvő.
Az alkoholmentes részaránya változatlanul 4 százalék, mind értékben, mind mennyiségben.
A forgalmazásban a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok korábbi erős pozíciója tovább gyengült. Részarányuk értékben 44-ről 40 százalékra csökkent. Egy százalékponttal nagyobb lett viszont a hipermarket és a 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója.
Osztoics Bernadett
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >