Tovább hódít a dobozos
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 116 milliárd forint fölé emelkedett, 2008. december–2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben a 3 százalék csökkenés következtében 386 millió liter körül alakult a bolti eladás, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből. Fél liter sörre jutó forgalommal súlyozott fo-gyasztóiátlagár-színvonal 145-ről 151 forintra emelkedett, egyik évről a másikra.
Folytatódott a dobozos térhódítása. Piaci részesedése értékben 59-ről 61 százalékra emelkedett. Ugyanakkor az üvegesé 37-ról 33 százalékra csökkent. A műanyag kiszerelés forgalma még alacsony, de tendenciája növekvő.
Az alkoholmentes részaránya változatlanul 4 százalék, mind értékben, mind mennyiségben.
A forgalmazásban a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok korábbi erős pozíciója tovább gyengült. Részarányuk értékben 44-ről 40 százalékra csökkent. Egy százalékponttal nagyobb lett viszont a hipermarket és a 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója.
Osztoics Bernadett
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >