Tovább hódít a dobozos
A sör kiskereskedelmi forgalma értékben 116 milliárd forint fölé emelkedett, 2008. december–2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest. Mennyiségben a 3 százalék csökkenés következtében 386 millió liter körül alakult a bolti eladás, derül ki a Nielsen Kiskereskedelmi Indexéből. Fél liter sörre jutó forgalommal súlyozott fo-gyasztóiátlagár-színvonal 145-ről 151 forintra emelkedett, egyik évről a másikra.
Folytatódott a dobozos térhódítása. Piaci részesedése értékben 59-ről 61 százalékra emelkedett. Ugyanakkor az üvegesé 37-ról 33 százalékra csökkent. A műanyag kiszerelés forgalma még alacsony, de tendenciája növekvő.
Az alkoholmentes részaránya változatlanul 4 százalék, mind értékben, mind mennyiségben.
A forgalmazásban a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok korábbi erős pozíciója tovább gyengült. Részarányuk értékben 44-ről 40 százalékra csökkent. Egy százalékponttal nagyobb lett viszont a hipermarket és a 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója.
Osztoics Bernadett
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >