Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj árát. A diszkontkereskedő referenciapontként szolgál az alapvető élelmiszerek árait illetően az országban, ugyanakkor versenytársai, a Lidl és a Kaufland egyre intenzívebben támadja az Aldi vezető pozícióját. Azt követően, hogy jelentős befektetéssel korszerűsítette operációját az elmúlt években, az Aldi még az eddig megszokottnál is agresszívebb árképzés mellett kötelezte el magát.
Tovább hangsúlyozza árvezető szerepét az Aldi Németországban. Az Aldi Nord és az Aldi Süd egyaránt tartósan 30%-kal csökkentette az olívaolaj árát, mely lépéssel a diszkont egyértelműen jelzi az ár terén vezető szerepét egy olyan árucikk esetében, amely az ukrajnai háború kitörése óta több mint kétszeresére drágult. A Nemzetközi Valutaalap szerint az olívaolaj világpiaci ára az év eleje óta mintegy 15%-kal csökkent. A szövetségi statisztikai hivatal szerint Európa legnagyobb gazdaságában az élelmiszer-infláció a tavalyi kétszámjegyű rekordszintről mérséklődött, és ez év tavasza óta 2% körül stagnál.
Január óta az Aldi aktívan promótálja a kétszámjegyű árcsökkentést az olyan alapvető cikkek esetében, mint a búzaliszt, a paradicsomkonzerv, a sült krumpli és a reggeli termékek, ezzel igyekezve növelni piaci versenyképességét. A Lidl és testvérvállalata, a Kaufland azonban szorosan az Aldi sarkában van és elkezdték megkérdőjelezni a diszkontveterán árvezető pozícióját. A júliusban a jégkrém és a naptej árának Schwarz Csoport általi csökkentése meglepetésként érte az Aldit, akárcsak cukor árának közelmúltbeli csökkentése, aminek eredményeképpen is a Lidl és Kaufland üzletekben a fehér cukor 1,49 euró helyett 0,99 euróért volt megvásárolható. Erre az Aldi határozottan reagált és 89 centre szállította le a fehér cukor árát.
Az Aldi Nord idén nyáron az elmúlt éveknél agresszívabb árpolitikát jelentett be. A diszkont északi vállalatánál évekig átszervezés zajlott, amely egy évvel ezelőtt zárult le. A fordulatot célzó 2018-ban megkezdett stratégia több milliárd eurót emésztett fel az üzlethálózat korszerűsítésébe, az informatikai struktúra és a logisztikai hálózat modernizálásába eszközölt jelentős beruházásokkal, valamint jelentős szervezeti változásokat hozott a központi irodákban.
Németországban az Aldi referenciapontot jelent az élelmiszerárak terén. A német kiskereskedők folyamatosan figyelemmel kísérik a diszkontok alapvető sajátmárkás termékeinek árait, és azokhoz igazítják saját kereskedelmi márkás és gyártói márkás termékeik árát.
Az árversenyképesség polcokon történő kommunikálása céljából a piacvezető Edeka piros színű „gut & günstig” (jó és olcsó) logóval hívja fel a figyelmet az állandó kínálatában szereplő gyártói márkákra. Az ezekhez hasonló saját márkák esetében pedig a „discountbillig” szlogent használja. A Rewe szupermarketek hasonló mechanizmust használnak és hasonló árkommunikációt folytatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Németországban 70%-kal nőttek a snackekre fordított költések
Jelentősen megugrott a németek snackfogyasztása az elmúlt években: a YouGov…
Tovább olvasom >Több mint 2000 adag karácsonyi ebédet adományoz rászorulóknak a brit Aldi az ünnepi szezonban
Az idei ünnepi szezonban több mint 2000 karácsonyi ebédet adományoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OECD feljavította globális GDP-növekedési előrejelzését 2025-re
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) az eddigi 3,2…
Tovább olvasom >Drágulhat a karácsonyi menü: mire számítsunk az ünnepi időszakban?
Ahogy közeledik az ünnepi időszak, sokan már tervezik a karácsonyi…
Tovább olvasom >Jellinek Dániel az Auchan új stratégiájáról beszélt
Jellinek Dániel, az Indotek Csoport tulajdonosa négy év tárgyalássorozat után…
Tovább olvasom >