Tovább hangsúlyozza az Aldi árvezető szerepét Németországban
Németországban elsőként lépett az Aldi és csökkentette tartósan az olívaolaj árát. A diszkontkereskedő referenciapontként szolgál az alapvető élelmiszerek árait illetően az országban, ugyanakkor versenytársai, a Lidl és a Kaufland egyre intenzívebben támadja az Aldi vezető pozícióját. Azt követően, hogy jelentős befektetéssel korszerűsítette operációját az elmúlt években, az Aldi még az eddig megszokottnál is agresszívebb árképzés mellett kötelezte el magát.

Az Aldi az üzletekben „Tiefpreisversprechen” felirattal hangsúlyozza alacsony árait – a frissáru-részlegen is
Tovább hangsúlyozza árvezető szerepét az Aldi Németországban. Az Aldi Nord és az Aldi Süd egyaránt tartósan 30%-kal csökkentette az olívaolaj árát, mely lépéssel a diszkont egyértelműen jelzi az ár terén vezető szerepét egy olyan árucikk esetében, amely az ukrajnai háború kitörése óta több mint kétszeresére drágult. A Nemzetközi Valutaalap szerint az olívaolaj világpiaci ára az év eleje óta mintegy 15%-kal csökkent. A szövetségi statisztikai hivatal szerint Európa legnagyobb gazdaságában az élelmiszer-infláció a tavalyi kétszámjegyű rekordszintről mérséklődött, és ez év tavasza óta 2% körül stagnál.
Január óta az Aldi aktívan promótálja a kétszámjegyű árcsökkentést az olyan alapvető cikkek esetében, mint a búzaliszt, a paradicsomkonzerv, a sült krumpli és a reggeli termékek, ezzel igyekezve növelni piaci versenyképességét. A Lidl és testvérvállalata, a Kaufland azonban szorosan az Aldi sarkában van és elkezdték megkérdőjelezni a diszkontveterán árvezető pozícióját. A júliusban a jégkrém és a naptej árának Schwarz Csoport általi csökkentése meglepetésként érte az Aldit, akárcsak cukor árának közelmúltbeli csökkentése, aminek eredményeképpen is a Lidl és Kaufland üzletekben a fehér cukor 1,49 euró helyett 0,99 euróért volt megvásárolható. Erre az Aldi határozottan reagált és 89 centre szállította le a fehér cukor árát.
Az Aldi Nord idén nyáron az elmúlt éveknél agresszívabb árpolitikát jelentett be. A diszkont északi vállalatánál évekig átszervezés zajlott, amely egy évvel ezelőtt zárult le. A fordulatot célzó 2018-ban megkezdett stratégia több milliárd eurót emésztett fel az üzlethálózat korszerűsítésébe, az informatikai struktúra és a logisztikai hálózat modernizálásába eszközölt jelentős beruházásokkal, valamint jelentős szervezeti változásokat hozott a központi irodákban.
Németországban az Aldi referenciapontot jelent az élelmiszerárak terén. A német kiskereskedők folyamatosan figyelemmel kísérik a diszkontok alapvető sajátmárkás termékeinek árait, és azokhoz igazítják saját kereskedelmi márkás és gyártói márkás termékeik árát.
Az árversenyképesség polcokon történő kommunikálása céljából a piacvezető Edeka piros színű „gut & günstig” (jó és olcsó) logóval hívja fel a figyelmet az állandó kínálatában szereplő gyártói márkákra. Az ezekhez hasonló saját márkák esetében pedig a „discountbillig” szlogent használja. A Rewe szupermarketek hasonló mechanizmust használnak és hasonló árkommunikációt folytatnak.
Kapcsolódó cikkeink
Felvásárolja a kelet-németországi Kathi sütőipari céget az Oetker
Megállapodást kötött a német Oetker-csoport a kelet-németországi Kathi sütőkeverékeket és…
Tovább olvasom >Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >További cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >NGM: már több mint félszáz cég fejlesztési terveiről született döntés a Demján Sándor Tőkeprogramban
Brüsszel nyomásgyakorlása ellenére a kormány mindent megtesz a hazai kkv-k…
Tovább olvasom >A Burberry negyedéves bevétele 5,5 százalékkal csökkent
A brit Burberry Group, a világ egyik vezető luxus ruházati…
Tovább olvasom >