Tovább folyik a csirkevita az EU és az USA között
Komoly vitát okoz továbbra is az Amerikai Egyesült Államok (USA) és az Európai Unió (EU) között, hogy az uniós vádak szerint az USA vállalatai klórozott vízzel mosott csirkehúst szállítanak az uniós piacra – írja az agrarszektor.hu. Miközben Brüsszel továbbra is tiltja a „klórozott csirkék” behozatalát, az amerikai fél azt állítja, hogy az USA-ban már nem is használják ezt a technológiát. Egyes nyilatkozatok szerint az Egyesült Államokban már „halálosan unják” a vitát, és megállapodásra törekednének.
Belefáradni látszik az USA abba a vitába, amelyben az Európai Unió azzal vádolja az amerikai vállalatokat, hogy klóros vízzel mosott csirkehúst szállítanak az EU-ba. Az USA egyes hivatalnokai legalábbis az utóbbi időszakban olyan értelmű nyilatkozatokat tettek, hogy az Egyesült Államok szeretné lezárni a hosszú ideje tartó nézeteltérést. Az USA mezőgazdasági minisztériuma ráadásul azt állítja, hogy az amerikai cégek már nem mossák klóros vízzel a csirkehúst.
Az ellentétes vélemények miatt ma nehéz eligazodni abban, milyen veszélyt jelenthetnek a „klórozott csirkék” az uniós fogyasztókra. Az Európai Unió mindenesetre továbbra is határozottan tiltja a klórozott vízzel megtisztított csirkehús behozatalát. Az USA szerint viszont az uniós fogyasztóknak joguk van ahhoz, hogy az Egyesült Államokból származó csirkehúst vásároljanak, ha az megfelel azt előírásoknak. Ezért a klórozásra hivatkozva most már nem lehetne nehezíteni az amerikai termékek bejutását az uniós piacra – állítják amerikai források.
Egyes szakértői vélemények szerint a vita lezárását könnyítheti, hogy az Egyesült Államok és az EU élelmiszer-szabványai számos ponton hasonlítanak egymáshoz. Ezért az élelmiszerbiztonsági és állatjóléti nézeteltérések tisztázhatók, ha a vitatott kérdésekben – mint például a csirkeklórozás – dűlőre jutnak a felek. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
KSH: 2,2 milliárd euró volt a szolgáltatás-külkereskedelmi többlet az I. negyedévben
2025 I. negyedévében a szolgáltatások euróban számított exportja 3,6, importja…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >Orosz uborka önti el uniót: feszül a lengyel termelők piaca
Bár az Európai Unió az orosz mezőgazdasági termékekre vonatkozó szankciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új csomagolásban a Lidl Húsfarm családja
Tavasszal a Lidl 75 termékből álló, saját márkás Húsfarm termékcsaládja…
Tovább olvasom >Paradicsommal segít a brit Aldi a rákbeteg fiatalokon
Az Aldi jótékonysági kampányt indít a Teenage Cancer Trust szervezettel…
Tovább olvasom >Világszerte kapható lesz a Nestlé Sinergity csecsemőtápszere
A Nestlé bejelentette, hogy globálisan bevezeti Sinergity nevű, tudományos kutatásokra…
Tovább olvasom >