Tovább esett a cseh kiskereskedelmi forgalom
Továbbra is gyenge maradt a cseh vásárlóerő, erre utal, hogy novemberben már 14. hónapja csökkent a kiskereskedelmi értékesítés, mégpedig a vártnál jóval nagyobb mértékben.
Éves szinten a kiskereskedelmi értékesítés 4,9 százalékkal esett vissza az októberi 4,7 százalékos csökkenés után, holott az elemzői várakozások mindössze 1 százalékos mérséklődésre számítottak.
A központi bank előrejelzése szerint tavaly a gazdaság 4,4 százalékkal zuhant, annak ellenére, hogy a második és a harmadik negyedévben már bővülést mutattak a GDP adatok.
Az éves inflációs ráta decemberben 1 százalékra emelkedett, mely hat hónapos csúcsnak számít, ez pedig arra utal, hogy a jegybanknak szigorítani kellene a monetáris politikáját – közli a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >