Tovább erősödött a szupermarket a sógoroknál

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 04. 21. 00:27

Nielsen KÖRKÉP – Ausztria

Reálértékben is nőtt az osztrák élelmiszer-kereskedelem forgalma 2010-ben. Nominálisan 1,5 százalékkal nagyobb bevételt értek el Ausztriában a boltok, míg az élelmiszerek és alkoholmentes italok átlagára 0,8 százalékkal emelkedett tavaly, az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen ausztriai vállalata.

Villányi Ágnes

osztályvezető

Nielsen

Többször megírtuk, hogy nyugati szomszédunk főleg a szupermarketek országa. A csatorna pozíciója tovább erősödött: tavaly 4,3 százalékkal emelkedett bevétele éves összehasonlításban. A hipermarket mutatója plusz 2,4 százalék. A többi csatorna forgalma, így a Hofer (ott az Aldi cég lánca ezen a néven fut) és a Lidl diszkontoké is, csökkent.

– A szupermarketek növekedésüket erős promóciós aktivitásuknak köszönhették, és annak, hogy a kedvező ár-érték arányra fókuszálnak – hangsúlyozza Irene Salzmann, az osztrák Nielsen kommunikációs igazgatója. – Azonkívül nagyon odafigyelnek elsősorban az élelmiszerek minőségére és származási helyére.

Rámutat, hogy az első félév gyengén alakult, sőt, a húsvéti szezonban csökkent az eladás, az előző évhez viszonyítva. Amikor beköszöntött a nyár, a harmadik negyedévben megindult a növekedés, majd a negyedikben felgyorsult. Idén januárban már plusz 2,8 százalékot regisztráltak a múlt évi első hónaphoz képest. Ugyanakkor az áremelkedés üteme 1,9 százalékot ért el.

Kapcsolódó cikkeink