Tovább erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban szeptemberben
Tovább erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban, a Conference Board indexe 18 éves csúcsra emelkedett szeptemberben.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy szeptemberben 138,4 pontra, 2000 szeptembere óta a legmagasabbra emelkedett a fogyasztói bizalmi index az augusztusi 134,7 pontról.
Az index 144,7 ponton tartja történelmi rekordját, ezt 2000 novemberében érte el.
Elemzők romló mutatóra, 132,0 pontra számítottak szeptemberről.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója az augusztusi 172,8 pontról 173,1 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 109,3 pontról 115,3 pontra nőtt szeptemberben.
A fogyasztói bizalmat erősíti az erős gazdasági növekedés és a munkahelyek számának robusztus emelkedése. Ez pedig továbbra is alátámasztja a fogyasztói kiadások egészséges ütemű bővülését, ami jó hír az év végével közeledő ünnepi szezonra készülő kiskereskedőknek – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Az amerikai gazdaság a második negyedévben, éves összevetésben, 4,2 százalékkal, az utóbbi közel négy év legerősebb mértékével bővült.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI, Reuters)
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >Aranykorát élik a magyar-amerikai agrárdiplomáciai kapcsolatok
A magyar-amerikai kétoldalú kapcsolatok egyre csak erősödnek, legyen szó politikáról,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >