Tovább erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban szeptemberben
Tovább erősödött a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban, a Conference Board indexe 18 éves csúcsra emelkedett szeptemberben.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden közölte, hogy szeptemberben 138,4 pontra, 2000 szeptembere óta a legmagasabbra emelkedett a fogyasztói bizalmi index az augusztusi 134,7 pontról.
Az index 144,7 ponton tartja történelmi rekordját, ezt 2000 novemberében érte el.
Elemzők romló mutatóra, 132,0 pontra számítottak szeptemberről.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója az augusztusi 172,8 pontról 173,1 pontra emelkedett. A következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 109,3 pontról 115,3 pontra nőtt szeptemberben.
A fogyasztói bizalmat erősíti az erős gazdasági növekedés és a munkahelyek számának robusztus emelkedése. Ez pedig továbbra is alátámasztja a fogyasztói kiadások egészséges ütemű bővülését, ami jó hír az év végével közeledő ünnepi szezonra készülő kiskereskedőknek – mutatott rá Lynn Franco, a Conference Board igazgatója az adatokat kommentálva.
Az amerikai gazdaság a második negyedévben, éves összevetésben, 4,2 százalékkal, az utóbbi közel négy év legerősebb mértékével bővült.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyi fogyasztás az amerikai GDP mintegy 70 százalékát adja. (MTI, Reuters)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Megakadt a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Áprilisban megakadt a kiskereskedelmi forgalom visszaépülésének lendülete, havi alapon 0,9%…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >