Tovább erősítettek a modern bolttípusok

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 06. 27. 08:00

A Nielsen által mért nedves ételízesítők (majonéz, ke­tchup és mustár) együttes kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 10 milliárd forintot 2006. április–2007. márciusban. A legnagyobb forgalmú majonéz bolti forgalma értékben 5 százalékkal nőtt a szóban forgó időszakban, és közeledik a 4,5 milliárd forinthoz.
Az értékesítési csatornák közül – mennyiséget tekintve – a hipermarket vezet, változatlanul 37 százalékos részaránnyal. A 401–2500 négyzetméteres szegmens 32-ről 36 százalékra növelte részesedését, amit a kisebb üzletektől vett el.
A kiszerelésméretek között mennyiségben háromnegyed, értékben közel kétharmad jut a 301–1000 grammosra, és a trend érzékelhető növekedést mutat.
A kereskedelmi márkák részesedése a majonéz forgalmából 38 százalékot ért el február–márciusban, ami 3 százalékponttal haladja meg az előző év hasonló periódusát.
A ketchup kiskereskedelmi eladása értékben 3 százalékkal emelkedett, közeledik a 3,5 milliárd forinthoz.
A natúr szegmens adja az eladások 90 százalékát, az ízesített pozíciója lényegében nem változott.
A bolttípusok közül a 401–2500 négyzetméteres csatorna 39 százalékos mennyiségi részaránya 2006. április–2007. márciusban megelőzte a hipermarket 38 százalékát.
A legnagyobb, 500 gramm feletti kiszerelések piaci részesedése tovább nőtt.
A kereskedelmi márkák 37 százalékos részaránya alig változott az elmúlt másfél év során.
A mustár kiskereskedelmi eladása értékben is, mennyiségben is 2 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, így a piacméret meghaladja a 2,5 milliárd forintot.
Hipermarketben és 401–2500 négyzetméteres üzletben adják el a mustár több mint kétharmad részét.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkák tendenciája itt csökkenő. A február–márciusi 27 százalékkal szemben egy éve még 31 százalékot vittek el a forgalomból.
Az idei év február–márciusi átlagos fogyasztói árai mindhárom kategóriában pluszt mutatnak az előző év hasonló periódusához képest.

Kapcsolódó cikkeink