Tovább erősítettek a modern bolttípusok
A Nielsen által mért nedves ételízesítők (majonéz, ketchup és mustár) együttes kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 10 milliárd forintot 2006. április–2007. márciusban. A legnagyobb forgalmú majonéz bolti forgalma értékben 5 százalékkal nőtt a szóban forgó időszakban, és közeledik a 4,5 milliárd forinthoz.
Az értékesítési csatornák közül – mennyiséget tekintve – a hipermarket vezet, változatlanul 37 százalékos részaránnyal. A 401–2500 négyzetméteres szegmens 32-ről 36 százalékra növelte részesedését, amit a kisebb üzletektől vett el.
A kiszerelésméretek között mennyiségben háromnegyed, értékben közel kétharmad jut a 301–1000 grammosra, és a trend érzékelhető növekedést mutat.
A kereskedelmi márkák részesedése a majonéz forgalmából 38 százalékot ért el február–márciusban, ami 3 százalékponttal haladja meg az előző év hasonló periódusát.
A ketchup kiskereskedelmi eladása értékben 3 százalékkal emelkedett, közeledik a 3,5 milliárd forinthoz.
A natúr szegmens adja az eladások 90 százalékát, az ízesített pozíciója lényegében nem változott.
A bolttípusok közül a 401–2500 négyzetméteres csatorna 39 százalékos mennyiségi részaránya 2006. április–2007. márciusban megelőzte a hipermarket 38 százalékát.
A legnagyobb, 500 gramm feletti kiszerelések piaci részesedése tovább nőtt.
A kereskedelmi márkák 37 százalékos részaránya alig változott az elmúlt másfél év során.
A mustár kiskereskedelmi eladása értékben is, mennyiségben is 2 százalékkal nőtt egyik évről a másikra, így a piacméret meghaladja a 2,5 milliárd forintot.
Hipermarketben és 401–2500 négyzetméteres üzletben adják el a mustár több mint kétharmad részét.
Figyelemre méltó, hogy a kereskedelmi márkák tendenciája itt csökkenő. A február–márciusi 27 százalékkal szemben egy éve még 31 százalékot vittek el a forgalomból.
Az idei év február–márciusi átlagos fogyasztói árai mindhárom kategóriában pluszt mutatnak az előző év hasonló periódusához képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >