Tovább emelkedett a látogatók száma a világ legnagyobb mezőgazdasági vásárán
Tovább emelkedett a látogatók száma a világ legnagyobb szabású mezőgazdasági, élelmiszeripari és kertészeti vásárán, a berlini Nemzetközi Zöld Héten (Internationale Grüne Woche): a tíznapos rendezvényen több mint 415 ezren vettek részt.
A látogatók száma így bő ötezerrel emelkedett a vasárnap véget ért vásáron. A szervezők első összesítése szerint a vendégek fejenként átlagosan 117 eurót költöttek, a kiállítók így nagyjából 48 millió euró bevételre tettek szerint.
Magyarország 43. alkalommal szerepelt az első számú nemzetközi mezőgazdasági szakkiállításon. A nemzeti standon tucatnyi vállalkozás több mint 300 négyzetméteren mutatott be minőségi és prémium termékeket, például borokat, marcipándesszerteket, fűszerkrémeket, vadhús- és mangalicakészítményeket, és egy igazi gulyás csárda is fogadta a látogatókat.
A magyar stand szervezői az MTI-t hétfőn arról tájékoztatták, hogy ismét igen jelentős kereslet mutatkozott egyebek mellett a borok iránt, az új termékek közül pedig a vecsési savanyúságok aratták a legnagyobb sikert. A magyar étterem telt házzal üzemelt, és a kiállítók mind elégedetten vontak mérleget a vásár után – tették hozzá.
Az idei, jubileumi, 80. Nemzetközi Zöld Héten 68 országból 1658 kiállító mutatta be termékeit, és több mint 70 ország agrárminisztere – köztük Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter – vett részt a vásáron, illetve annak fő kísérőrendezvényén, a Globális Élelmezési és Mezőgazdasági Fórumon (GFFA), amelyen Fazekas Sándor bejelentette: Magyarország kezdeményezi a génmanipulált szervezetek (GMO) mezőgazdasági alkalmazását elutasító uniós tagországok összefogását, azzal a céllal, hogy az egész Európai Unió „GMO-mentes övezet” legyen. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Zöld fordulatra” van szükség az élelmiszerbiztonság területén
Az egészséges és biztonságos élelmiszerek, a GMO-mentesség fenntartása, valamint az…
Tovább olvasom >Meg kell erősíteni Magyarország GMO-mentes álláspontját
Újra meg kell erősíteni Magyarország GMO-mentes álláspontját az élelmiszerbiztonság érdekében…
Tovább olvasom >Meg kell őrizni Magyarország GMO-mentességét
Meg kell őrizni Magyarország GMO-mentességét és azon jogát, hogy ebben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >