Tovább drágulnak a húskészítmények, jöhetnek a silány utánzatok
Az infláció miatt háttérbe szorulnak a minőségi húskészítmények, és silányabbnál silányabb termékek jelenhetnek meg a piacon – köztük az élelmiszerkönyvi kategóriákba be nem férő, különböző fantázianévvel ellátott silányabb áruk is.

Sokan vásárolnak lefelé
Az elmúlt hónapokban jelentősen megemelkedett árak miatt csökkenő keresletre és a gyengébb minőségű termékek ismételt megjelenésére számítanak a jövőben a hazai húsipar szereplői. Az idei ünnepi időszakban azonban még a tavalyihoz hasonló forgalomban bíznak az ágazat szereplői.
„A fogyasztók által tapasztalt, drasztikusnak nevezett áremelkedés nagyon relatív, a feldolgozók költségei ugyanis az év eleje óta olyan mértékben nőttek meg, hogy azt sok esetben nem is fedezi a termékek ára. A következő hónapokban további drágulás várható a húskészítmények piacán”.
– mondta Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének (Hússzövetség) elnöke a VG-nek.
„Alig lehet túlzónak találni a készítmények 30-40 százalékos drágulását. A fogyasztók ugyanakkor nagyon érzékenyek az árakra, ezért már érkeznek a jelzések arról, hogy a korábbinál többen fordulnak az olcsóbb termékek irányába, ahogyan a forgalom visszaesését is tapasztalják a feldolgozók”
– mutatott rá a szakember.
Kapcsolódó cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Rovaralapú élelmiszerek: miért nem váltják le a hagyományos húsokat?
Bár az utóbbi években a rovartenyésztést a hagyományos hústermelés környezetbarát…
Tovább olvasom >Meglepetést hozott a kínai infláció – stagnáltak a fogyasztói árak júliusban
Az elemzők által várt minimális emelkedés helyett júliusban változatlan szinten…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH gyorselemzés: Továbbra is visszafogott az ipar teljesítménye
Az ipar továbbra is gyenge számokat produkál: júniusban az ipari…
Tovább olvasom >AI és fenntarthatóság lehetnek a középvállalatok kitörési pontjai a bizonytalanság idején
A Grant Thornton International Business Report (IBR) legfrissebb adatai szerint…
Tovább olvasom >Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >