Tovább csökkenti csomagolóanyag-felhasználását a Pick Szeged Zrt.
Újabb 14 százalékkal csökkenti a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét a Pick Szeged Zrt., január végétől a szeletelt Pick szalámik után már a Herz sonkák is kisebb tálcaméretben és megújult csomagolásban kerülnek a polcokra – tájékoztatta a Bonafarm csoporthoz tartozó élelmiszeripari cég szerdán az MTI-t.
A Herz sonkák 3 centiméterrel kisebb, betekintő ablakos, visszazárható csomagolása újabb 14 százalékos műanyagcsökkentést jelent. A közlemény szerint a Pick Szeged Zrt. 2018 óta csökkenti csomagolásaiban a felhasznált műanyag mennyiségét. A műanyag csomagolóanyag éves felhasználását két év alatt 60 tonnával sikerült mérsékelni, köszönhetően annak, hogy a vállalat a szeletelt termékek csomagolásához felhasznált fólia vastagságát csaknem negyedével csökkentette. 2022 első negyedévére a boltokban kapható legtöbb szeletelt Pick szalámi tálcamérete is kisebb lett 3 centiméterrel, ami további 14 százalékkal mérsékelte a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét. A közlemény idézte, Haluska Adriennt, a Bonafarm operatív minőségirányítási és termékfejlesztési igazgatóját, aki közölte, a felhasznált műanyag csomagolóanyagok súlyát a korábbi 60 tonna után tavaly további 100 tonnával sikerült mérsékelni a tálcaméretek optimalizálásának köszönhetően. A kisebb tálcaméretnek köszönhetően évente mintegy 200 tonnával kevesebb papírt használtak fel a termékek gyűjtőcsomagolásához. A felhasznált műanyagmennyiséggel párhuzamosan csökken a szállításhoz használt papírcsomagolás mennyisége is, ez a Herz sonkák esetében további 26 tonna papírmegtakarítást eredményez idén.
Fenntarthatóság és automatizáció
A Pick Szeged Zrt. az elmúlt években a fenntarthatósági és automatizálási törekvései megvalósíthatósága érdekében mintegy 1,7 milliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat szegedi, alsómocsoládi és bajai telephelyein, ezek közül is kiemelkednek a bajai, sonka csomagolást támogató fejlesztések. A műanyagcsökkentés mellett az új sonkaszeletelő- és csomagolósorok jelentős hatékonysági és minőségi javulást is eredményeznek. Ezenfelül a bajai üzemben kamerás minőségellenőrzési-rendszer is működik. A vállalat most épülő szegedi szalámiüzeménél is kiemelt figyelmet kapnak a fenntarthatósági szempontok, így az új egység tetőfelületére napelemes rendszert telepítenek, ezáltal 750 megawattórával (MWh) csökken a külső villamosenergia-hálózatból vásárolt energiaigény. Az energiahatékony gépészeti megoldásoknak köszönhetően pedig az épület hőenergia-igényének mintegy felét lesz képes fedezni a keletkező hulladékhőből.
A Pick Szeged Zrt. a BÉT honlapján tavaly szeptemberben megjelent első féléves jelentése alapján – az alapanyag- és az energiaárak emelkedése mellett is – javította eredményét 2021 hasonló időszakához képest. A cég adózás előtti eredménye az első fél évben 197 millió forinttal 4,847 milliárd forintra nőtt. A cég a 2021 első felénél 1400 tonnával kevesebb, 18,2 ezer tonna húskészítményt – 4,5 ezer tonna penészes szalámit, 2,2 ezer tonna penészmentes szárazárut, és 11,5 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát – állított elő. A kismértékű volumencsökkenés ellenére az értékesítésből származó nettó árbevételét – több mint 8 százalékkal – 35,93 milliárd forintra nőtt. A bevétel 25,5 százaléka, 9,174 milliárd forint származott exportból.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülnek a Lidl épületei
Az idén 20 éves Lidl Magyarország 2023 végéig minden saját…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >