Tovább csökkent tavaly a televíziós reklámokra költött összeg
Az elmúlt évben 58,3 milliárd forintot, a 2009. évinél mintegy 3 százalékkal kevesebbet költöttek televíziós reklámra a magyar piacon – mondta Nagy István Ottó, az Ernst and Young igazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón.
Hozzátette, hogy 2008-ban és 2009-ben 71,5 és 59,9 milliárd forintot fordítottak tévés reklámra, míg rádiósra 2008-ban 7 milliárd forintot. A rádiós piacot 2009-ben nem mérte az Ernst and Young, míg tavaly 4,5 milliárd forintot költöttek ilyen reklámra.
Tavaly az országos földi sugárzású tévékre a reklámbevételekből 44,3 milliárd forint jutott, míg 2009-ben 48,1 milliárd forint.
Az eseményen Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete elnöke elmondta, a felmérés 45 televízió és 5 rádió adatait tartalmazza, a televíziók esetében ez a nézettség alapján a piac 98 százalékát fedi le, míg a rádiók esetében a hallgatottságot nézve a 80 százalékát. Tavalyhoz képest 15 televízió csatlakozott a felméréshez. Málnay megfogalmazása szerint a felmérésében „mindenki benne van, aki számít”.
A közölt összegek a nettó reklámbevételekből állnak össze, amelyek nem tartalmazzák például az ügynökségi jutalékokat, valamint a barter-üzletek értékeit, valamint például a tévék emelt díjas sms-eseiből vagy saját márkás termékeik eladásából, valamint a rendezvényeikből származó bevételeit.
Málnay B. Levente kérdésekre válaszolva elmondta, a visszaesés legfőbb oka a válság, de bizalomra ad okot, hogy 2009-ről 2010-re sokkal kisebb mértékben csökkent tévés piac, mint az azt megelőző évben. A következő hónapokban azt várják, hogy más szegmensek is publikálják a médiapiacon a reklámadatokat, s ezek közül a tévés a 3 százalékos visszaeséssel az egyik legjobb lesz – írja az MTI nyomán az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >