Tovább csökkent tavaly a televíziós reklámokra költött összeg
Az elmúlt évben 58,3 milliárd forintot, a 2009. évinél mintegy 3 százalékkal kevesebbet költöttek televíziós reklámra a magyar piacon – mondta Nagy István Ottó, az Ernst and Young igazgatója egy budapesti sajtótájékoztatón.
Hozzátette, hogy 2008-ban és 2009-ben 71,5 és 59,9 milliárd forintot fordítottak tévés reklámra, míg rádiósra 2008-ban 7 milliárd forintot. A rádiós piacot 2009-ben nem mérte az Ernst and Young, míg tavaly 4,5 milliárd forintot költöttek ilyen reklámra.
Tavaly az országos földi sugárzású tévékre a reklámbevételekből 44,3 milliárd forint jutott, míg 2009-ben 48,1 milliárd forint.
Az eseményen Málnay B. Levente, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete elnöke elmondta, a felmérés 45 televízió és 5 rádió adatait tartalmazza, a televíziók esetében ez a nézettség alapján a piac 98 százalékát fedi le, míg a rádiók esetében a hallgatottságot nézve a 80 százalékát. Tavalyhoz képest 15 televízió csatlakozott a felméréshez. Málnay megfogalmazása szerint a felmérésében „mindenki benne van, aki számít”.
A közölt összegek a nettó reklámbevételekből állnak össze, amelyek nem tartalmazzák például az ügynökségi jutalékokat, valamint a barter-üzletek értékeit, valamint például a tévék emelt díjas sms-eseiből vagy saját márkás termékeik eladásából, valamint a rendezvényeikből származó bevételeit.
Málnay B. Levente kérdésekre válaszolva elmondta, a visszaesés legfőbb oka a válság, de bizalomra ad okot, hogy 2009-ről 2010-re sokkal kisebb mértékben csökkent tévés piac, mint az azt megelőző évben. A következő hónapokban azt várják, hogy más szegmensek is publikálják a médiapiacon a reklámadatokat, s ezek közül a tévés a 3 százalékos visszaeséssel az egyik legjobb lesz – írja az MTI nyomán az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >