Tovább csökkent az otthoni pezsgőfogyasztás tavaly
A GfK Hungária Piackutató Intézet Consu-merScan adatai szerint 2007-ben tovább csökkent a pezsgőt és habzóbort vásárló háztartások száma. Továbbra is decemberben vesszük meg az éves vásárolt pezsgőmennyiség felét. Tavaly a magyar háztartások 45 százaléka vásárolt pezsgőt, habzóbort. 2003-ban ez az arány még 53 százalék volt, azóta folyamatos a visszaesés.
A kategória – infláció feletti – áremelkedésének köszönhetően az értékben kifejezett forgalom ugyan emelkedett 2007-ben 2006-hoz képest, de jelentős mennyiségi visszaesés következett be a vásárlói hatókör szűkülése miatt. A kereskedelmi márkás termékek aránya a megvásárolt volumenből továbbra is alacsony, mindössze 8 százalék.
Hosszú évek óta megfigyelhető tendencia, hogy decemberben kerül a bevásárlókosarakba az éves vásárolt pezsgőmennyiség fele. Mivel az év utolsó hónapjában nagyjából nyolcszor annyi háztartás vásárolja a kategóriát, mint egy átlagos hónapban, ezért nem meglepő, hogy az alacsonyabb árfekvésű termékek aránya ilyenkor megnő. Ugyanez várható 2008-ban is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >