Tovább csökkent az egy vásárló háztartásra jutó szárazáru átlagos mennyisége
A GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adatai szerint a háztartások 87 százaléka vásárolt kolbászt vagy szalámit az elmúlt év során, és ez az arány 3 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Azonban az elmúlt években évente közel 1 kilogrammal csökkent a háztartások vásárlási intenzitása. A magyar háztartások átlagosan valamivel kevesebb, mint 19 alkalommal vásárolták a szárazáru- (kolbász- és szalámi-) kategóriát 2009-ben, amely közel 9 százalékkal kevesebb, mint 2008-ban. Az egy vásárló háztartásra jutó átlagos megvásárolt mennyiség a kategóriából közel 8 kilogramm, amely majdnem 1 kilóval kevesebb, mint egy évvel korábban és 2 kilóval kevesebb, mint 2007-ben. 2009-ben alkalmanként átlagosan 43 dkg került a háztartások kosarába.
A kereskedelmi márkák piacrésze a kategórián belül stabil volt a tavalyi évben, 2009-ben az arányuk elérte a 22 százalékot. A háztartások a kolbászt és a szalámit jellemzően szupermarketben szerzik be. A kategória magas penetrációja miatt nincs olyan szociodemográfiai csoport, amely felülreprezentált lenne a kategóriát vásárló háztartások között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >