Tovább csökkent az egy vásárló háztartásra jutó szárazáru átlagos mennyisége
A GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adatai szerint a háztartások 87 százaléka vásárolt kolbászt vagy szalámit az elmúlt év során, és ez az arány 3 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. Azonban az elmúlt években évente közel 1 kilogrammal csökkent a háztartások vásárlási intenzitása. A magyar háztartások átlagosan valamivel kevesebb, mint 19 alkalommal vásárolták a szárazáru- (kolbász- és szalámi-) kategóriát 2009-ben, amely közel 9 százalékkal kevesebb, mint 2008-ban. Az egy vásárló háztartásra jutó átlagos megvásárolt mennyiség a kategóriából közel 8 kilogramm, amely majdnem 1 kilóval kevesebb, mint egy évvel korábban és 2 kilóval kevesebb, mint 2007-ben. 2009-ben alkalmanként átlagosan 43 dkg került a háztartások kosarába.
A kereskedelmi márkák piacrésze a kategórián belül stabil volt a tavalyi évben, 2009-ben az arányuk elérte a 22 százalékot. A háztartások a kolbászt és a szalámit jellemzően szupermarketben szerzik be. A kategória magas penetrációja miatt nincs olyan szociodemográfiai csoport, amely felülreprezentált lenne a kategóriát vásárló háztartások között.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ahol a Retail szív dobog
A Shop! Association, a POPAI Magyarország anyaszervezete legnagyobb éves eseménye a…
Tovább olvasom >Egyre több kereskedelmi cég támogatja a kommunikációt mesterséges intelligenciával
Az elmúlt két évben megduplázódott az AI használata a német…
Tovább olvasom >Újabb akvizícióra készül a Lidl és Kaufland tulajdonosa
A Schwarz Csoport gyártóvállalata, a Schwarz Produktion bejelentette, hogy felvásárolja…
Tovább olvasom >