Tovább bővült tavaly a magyar sörpiac
Tovább bővült tavaly a magyar sörpiac a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint, 2012-ben Magyarországon a négy legnagyobb gyártó cég által értékesített sör mennyisége 1,26 százalékkal haladta meg az előző évit – közölte Csíkné Kovács Klára, a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke budapesti sajtótájékoztatón. Az elnök az MTI-nek elmondta: a szövetség három tagvállalata – a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, a Heineken -, valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,3 millió hektoliter sört értékesített. Ezek a cégek a magyar piac több mint 95 százalékát képviselik.
Az elnök szerint várhatóan az értékesítés az idén tovább nő, azonban megjegyezte, hogy az időjárás és más tényezők is befolyásolják a sörfogyasztást. Csíkné Kovács Klára elmondta, hogy a sörgyártók a múlt évben összesen több mint 65 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába. A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 55 százalékát – mintegy 35 milliárd forintot – a jövedéki adó tette ki. Emellett a költségvetésbe befizetett összes adó 32 százaléka volt az áfa.
A sörgyártók több mint 200 millió forintot fordítottak az alumínium italos dobozok gyűjtésére alkalmas automaták megvételére és elhelyezésére országszerte a múlt évben. E berendezésekből most 180 működik az országban. Az elnök emléketetett: közvetlenül a gyártóknál tavaly 1616 ember dolgozott – 5 százalékkal kevesebb az előző évinél -, közvetve pedig a sörgyártás mintegy 25 000 munkahelyet jelent a magyar gazdaságban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >