Lendületben a Nestlé exportja
Termékei értékesítéséből származó nettó árbevételének 60 százalékát a külpiacokon szerzi a Nestlé Hungária Kft. Az élelmiszergyártó vállalkozás regionális gyártóközponttá fejlesztette három magyar üzemét, így termékei Dél-Afrikától Chiléig a világ 46 országába jutnak el. A társaság kivitele idén újabb lendületet kaphat. Ősszel ugyanis egy gyártócsarnok átadásával tovább bővül a társaság történetének legnagyobb beruházásával felépített büki állateledel gyára. A sikertörténethez a magyar beszállítók is nagyban hozzájárultak.
Sikeres évet zárt 2016-ban a Nestlé Hungária Kft., miután nettó árbevétele meghaladta a 125 milliárd forintot. Külön figyelemre méltó, hogy a társaság külföldi eladásokból származó nettó árbevétele csaknem 76 milliárd forint lett, ez 78 százalékos növekedést jelent 2010-hez képest. A társaság 2016-ban Magyarországon több mint 230.000 tonna terméket állított elő, ennek közel 90 százaléka exportra készült. A multinacionális vállalkozás „külkereskedelmi mérlege” is pozitív, hiszen tonnában számolva tizenötször több árut visz a külpiacokra, mint amennyit behoz az országba.
A Nestlé lendülete magával húzza a hazai beszállítókat is, hiszen a társaság éves szinten 90 ezer tonna hazai mezőgazdasági alapanyagot dolgoz fel három magyarországi gyárában. A büki üzemben a különféle állateledelek gyártásához felhasznált évi több mint 130 ezer tonna alapanyag 60 százaléka hazai eredetű. Csak gabonából 2006 óta több mint 600 ezer tonnát dolgoztak fel itt.
Ráadásul azok a magyar agrárvállalkozások, amelyek a Nestlé hazai beszállítóivá válnak, lehetőséget kaphatnak arra is, hogy termékeiket a Nestlé más európai üzemeibe is beszállítsák. Ez 2016-ban több mint 24 ezer tonna magyar mezőgazdasági alapanyagot jelentett.
„A Nestlé példája is mutatja, hogy helyes volt a kormány azon elképzelése, hogy Magyarországot Európa regionális élelmiszergyártó központjává tegye, javítva ezzel az ország versenyképességét, exportteljesítményét. Külön örvendetes számunkra, hogy a Nestlé nagy mennyiségben vásárol magyar alapanyagot és magyar beszállítókkal dolgozik együtt, így termékei elviszik Magyarország jó hírét a világ minden tájára” – jelentette ki a svájci központú céggel folytatott tárgyalásokat követően Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A Nestlé exportsikereinek kulcsa a folyamatos kapacitásfejlesztés. Az elmúlt 25 évben több mint 100 milliárd forint értékben létesített beruházásokat hazánkban, ezzel a Nestlé a legnagyobb svájci befektető Magyarországon.
A társaság kivitele a következő években tovább nőhet, hiszen idén ősszel adják át a Nestlé Hungária Kft. történetének legnagyobb beruházását, ahol 20 milliárd forintos befektetéssel bővítik tovább a büki állateledel gyártást. Ezzel a beruházással a gyár a Nestlé egyik legnagyobb és legjelentősebb állateledel gyártó központjává válik Európában. Az Európában előállított évi 1 millió tonna állateledel megközelítőleg 20 százaléka készül Bükön.
Kapcsolódó cikkeink
Az Unilever 75 millió euró értékben fektet be Nyírbátorban
Új termékkategória és világszerte ismert szépségápolási márkák gyártási tevékenységét hozza…
Tovább olvasom >Új, fehérjealapú termékekkel támogatja a Nestlé a súlykontrollt kulcspiacain
A fehérjékkel kapcsolatos trendeket meglovagolva fejleszt a Nestlé folyamatosan a…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >