Történetének egyik legdinamikusabb évét zárta az ALDI
Jelentős fejlesztéseket hajtott végre az ALDI 2022-ben, számos új üzlet nyitása mellett 1300 további munkahelyet hozott létre Magyarországon a vállalatcsoport. A legfontosabb lépésekről kérdeztük Bernhard Haidert, az ALDI Magyarország országos ügyvezető igazgatóját.
– Hogyan alakult a 2022-es év az ALDI számára?
– Magyarországi történetünk egyik legizgalmasabb, legdinamikusabb évét zártuk, amelyet a kereskedelem-, a hálózatfejlesztés és a munkahelyteremtés határozott meg, miközben továbbra is úttörő zöld intézkedésekkel járultunk hozzá a környezetvédelemhez. Az ország 10 különböző településén nyitottunk új áruházakat, és itt külön kiemelném az áprilisban megnyitott első egri üzletünket, amivel régi fogyasztói várakozásnak tettünk eleget Heves vármegye székhelyén.
– Milyen beruházásokat eszközölt a vállalat tavaly?
– Az üzletnyitásokra fordított összegeken túl számos területen hajtottunk végre invesztíciókat. Folytattuk látványpékségeink bővítését, így vásárlóink mára minden üzletünkben új bútorzattal és mintegy 10%-kal bővült árukínálattal találkozhatnak – erre 2 milliárd forintot fordítottunk. A 2022-es teljes beruházási volumenünk 20 milliárd forint volt, ami egyrészt az élelmiszer-kiskereskedelmi láncok között az egyik legnagyobb érték, másrészt az elmúlt 15 évhez képest is kiemelkedő összeg. Másfél évtized alatt ugyanis több mint 240 milliárd forintnyi invesztíciót hajtottunk végre Magyarországon, és ennek közel tizedét fordítottuk hazai fejlesztésekre tavaly.
– A beruházások munkahelyteremtéssel is jártak?
– Az üzletek számán túl a nagyobb vásárlószám is indokolta, hogy tovább bővítsük létszámunkat, ennek következtében cégcsoportszinten az elmúlt évben több mint 1300 új munkahelyet hoztunk létre a kereskedelem, a logisztika és az informatika területén. Így 2022-ben a magyar gazdaság egyik legnagyobb munkahelyteremtő vállalatcsoportja lettünk, mára pedig az ország 15. legnagyobb foglalkoztatójává váltunk. A magyar beszállító partnereinknek adott megrendeléseken keresztül további munkahelyeket hoztunk létre, hiszen csak a magyar húsipar számára 7 milliárd forinttal nagyobb megrendelésállományt biztosítottunk tavaly, mint korábban. Ugyanis állandó frisshús-termékeink már másfél éve csak magyar forrásból származnak, ahogyan 66 alapvető tejtermékünk is.
Összességében tavaly mintegy 50 milliárd forintnyi többletmegrendelést adtunk 2021-hez képest a magyar élelmiszeriparnak, illetve termelőknek, így ezzel is hozzájárultunk a nemzetgazdaság sikerességéhez és munkahelyek megtartásához, illetve bővítéséhez.
– Milyen újdonságokkal találkozhatnak a vásárlók az ALDI-áruházakban?
– A látványpékségek mellett szinte minden termékkategóriában fejlesztettünk, számos újdonság vár vásárlóinkra. Újabb Kokárdás saját márkás termékeket vezettünk be, így már nemcsak tejtermékek, hanem húskészítmények, savanyúságok esetében is megjelenik a Kokárdás márka, a belépő árkategóriás árucikkeknél. Közel 500-ra nőtt a mentes és egészségtudatos termékekből álló választékunk, számos frissen sütött mentes pékárut, tejterméket, bio és vegán élelmiszert kínálunk.
A választékbővítés mellett természetesen nem feledkeztünk meg a környezetvédelemről sem, hiszen immár 111 ALDI-üzletnél adható le ingyenesen a sütőolaj, az élelmiszermentésben 133 üzletünk vesz részt a Magyar Élelmiszerbankkal együttműködve. A tavalyi év végével kivezettük a hagyományos, papíralapú szórólapot, és egy kétoldalas flyerre, illetve digitális akciós újságra tértünk át, amivel 5000 tonnányi papírhulladék keletkezésétől kíméltük meg a környezetünket. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Új koncepció-üzletet nyitott az ALDI Belgiumban
Új üzletet nyitott az ALDI a Brüsszel közeli Braine-l’Alleud városában,…
Tovább olvasom >Magyar befektető adott el bevásárlóközpontot Spanyolországban
Sikeresen értékesítette a magyar tulajdonú GESTOR REAL ESTATE a spanyolországi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >