Reklámpiac: az online hirdetések lekörözhetik a nyomtatottat
Idén megtörténhet, amire még soha nem volt példa: az online hirdetési bevételek felülkerekedhetnek a nyomtatott hirdetések piacán az Egyesült Államokban – írja a Bloomberg az eMarketer prognózisaira hivatkozva.
Az online hirdetések piaca az elmúlt évekhez hasonlóan idén is jobb teljesítményt mutathat, mint a nyomtatott média, az eMarketer becslései szerint 13,9%-kal növekedhetnek a hirdetési bevételek és ezzel elérhetik a 25,8 milliárd dollárt az Egyesült Államokban. Ehhez képest a nyomtatott hirdetések piacán 8,2%-os lehet a visszaesés (22,9 milliárd dollárra), ennek eredményeként pedig a történelem során először az online hirdetések piaca felülkerekedhet a nyomtatott médián.
„Ez egy olyan dolog, amire régóta számítunk, de mégis egy fordulópontot jelent” – kommentált Geoff Ramsey, az eMarketer vezérigazgatója. Az online hirdetések elérése tipikusan jobban mérhető, mint a nyomtatott hirdetéseké, a kedvezőtlen gazdasági környezet pedig az online felé terelte a hirdetőket – fejtette ki véleményét a szakértő.
A teljes hirdetési piac a várakozások szerint 3%-kal növekedett 2010-ben az Egyesült Államokban, 168,5 milliárd dollárra. Jövőre tovább folytatódhat a nyomtatott szegmens hirdetési bevételeinek csökkenése (6%-kal 21,4 milliárd dollárra), az online költés pedig 10,5%-kal emelkedhet 28,5 milliárd dollárra az eMarketer prognózisai szerint – közli a portfolio.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >