Csúcson anyugat-európai üzleti hangulat
Történelmi csúcsra emelkedett az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe júniusban, újabb jeleként annak, hogy az euróövezet legnagyobb gazdasága erős maradt a második félév kezdetére.
Az intézet hétfőn kiadott jelentése szerint az üzleti hangulatindex 115,1 pontra nőtt a májusi 114,6 pontról. Elemzők 114,4 pontra számítottak.
Az index aktuális gazdasági környezetet számszerűsítő almutatója 124,1 pontra emelkedett az előző havi, a felülvizsgálat után 0,1 ponttal, 123,2 pontról 123,3 pontra módosított értékről. Elemzők enyhe emelkedést, 123,3 pontot vártak.
A következő hat hónapra vonatkozó várakozásokat mérő almutató is emelkedett, a májusi 106,5 pontról 106,8 pontra, míg elemzők visszaesésre, 106,4 pontra számítottak.
Az euró dollárhoz viszonyított árfolyama gyakorlatilag meg sem mozdult a vártnál jobb adatokra, az adatok közzététele előtt és után is az 1,1200 dollár közötti szinten mozgott.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel állítja össze mintegy hétezer gazdasági szereplő bevonásával üzleti hangulatindexét.
A német gazdaság már kicsattanó egészségnek örvend: a munkanélküliség rekordmélységben áll, a hazai össztermék pedig negyedéves összevetésben 0,6 százalékkal nőtt január-márciusban. Elemzők arra számítanak, hogy a második negyedévben hasonlóan erős ütemben bővül a gazdaság.
Carsten Brzeski, az ING Ausztriáért és Németországért felelős közgazdásza kiemelte, hogy különösen erős jelentésekkel rukkoltak elő az ipari termelők, a német gazdaságban az év meglepetése lehet az ipar újjászületése. „A francia parlamenti választások utáni bizonyos megnyugvás és eu(ro)fória, valamint a német ipar fényes kilátásai” voltak a fő tényezők abban, hogy az ifo németországi üzleti hangulatindexe rekordszintre emelkedett júniusban – mutatott rá Brzeski, hangsúlyozva, hogy egyre több bizonyíték utal arra, hogy az év második felében a befektetések is erős ütemben növekedhetnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >Németországban egyre több vásárlót vonzanak az élelmiszerek a drogériákba
Egyre nagyobb szerep jut a drogériák élelmiszer-kínálatának a német fogyasztók…
Tovább olvasom >Javult a GfK májusra vonatkozó német fogyasztói hangulatindexe
Az elemzők által várt romlás helyett javult a nürnbergi GfK…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >