Csúcson anyugat-európai üzleti hangulat
Történelmi csúcsra emelkedett az ifo gazdaságkutató intézet németországi üzleti hangulatindexe júniusban, újabb jeleként annak, hogy az euróövezet legnagyobb gazdasága erős maradt a második félév kezdetére.
Az intézet hétfőn kiadott jelentése szerint az üzleti hangulatindex 115,1 pontra nőtt a májusi 114,6 pontról. Elemzők 114,4 pontra számítottak.
Az index aktuális gazdasági környezetet számszerűsítő almutatója 124,1 pontra emelkedett az előző havi, a felülvizsgálat után 0,1 ponttal, 123,2 pontról 123,3 pontra módosított értékről. Elemzők enyhe emelkedést, 123,3 pontot vártak.
A következő hat hónapra vonatkozó várakozásokat mérő almutató is emelkedett, a májusi 106,5 pontról 106,8 pontra, míg elemzők visszaesésre, 106,4 pontra számítottak.
Az euró dollárhoz viszonyított árfolyama gyakorlatilag meg sem mozdult a vártnál jobb adatokra, az adatok közzététele előtt és után is az 1,1200 dollár közötti szinten mozgott.
A müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézete (ifo Institut – Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München e. V.) havi rendszerességgel állítja össze mintegy hétezer gazdasági szereplő bevonásával üzleti hangulatindexét.
A német gazdaság már kicsattanó egészségnek örvend: a munkanélküliség rekordmélységben áll, a hazai össztermék pedig negyedéves összevetésben 0,6 százalékkal nőtt január-márciusban. Elemzők arra számítanak, hogy a második negyedévben hasonlóan erős ütemben bővül a gazdaság.
Carsten Brzeski, az ING Ausztriáért és Németországért felelős közgazdásza kiemelte, hogy különösen erős jelentésekkel rukkoltak elő az ipari termelők, a német gazdaságban az év meglepetése lehet az ipar újjászületése. „A francia parlamenti választások utáni bizonyos megnyugvás és eu(ro)fória, valamint a német ipar fényes kilátásai” voltak a fő tényezők abban, hogy az ifo németországi üzleti hangulatindexe rekordszintre emelkedett júniusban – mutatott rá Brzeski, hangsúlyozva, hogy egyre több bizonyíték utal arra, hogy az év második felében a befektetések is erős ütemben növekedhetnek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Regionális beszerzéssel különbözteti meg magát versenytársaitól a német Netto Marken-Discount
Anyavállalata és egyben a német piacvezető Edeka Group beszerzési szakértelmére…
Tovább olvasom >A Beyond Meattel társulva kínál a McDonald’s növényi csirkefalatokat Franciaországban
Új növényi alapú terméket vezetett be a McDonald’s a Beyond…
Tovább olvasom >ProVeg: a német Lidl kínálja a legkedvezőbb áron a vegán termékeket
A Lidl növényi alapú felvágottat, virslit, húspogácsát, halrudakat, friss sajtot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >