Törökországba kerül a híres olasz csokoládé gyártása
Az olasz Pernigotti édességgyártó tulajdonosa, a török Toksöz Holding úgy döntött, hogy hazaviszi Törökországba az olaszok egyik legkedveltebb csokijának, a Pernigotti csokoládénak a gyártását – olvasható a Világgazdaság Online-on. Bár egy következő közleményben azt írták, megpróbálnak helyi partnereket bevonni, hogy a gyártás korszerűbb és fenntarthatóbb legyen, ez nem győzte meg sem a közvéleményt, sem az olasz kormányt.
Mint arról a Hvg.hu beszámolt, az olasz miniszterelnök-helyettes, munkaügyi és gazdasági miniszter, Luigi Di Maio azt nyilatkozta: Giuseppe Conte miniszterelnök fel fogja hívni a Toksözt, hogy bekéresse a cég vezetőit az irodájába, hiszen az olaszok nemzeti édességükként tartják számon a Pernigotti csokoládét, a gyár bezárása pedig munkahelyek százainak megszűnésével járna: a cég Novi Ligure-i székhelyén kétszáz embert foglalkoztatnak.
Maga a brand megmarad, a termelés egy része már Törökországban folyik, és a tulajdonos maga jelentette be az olaszországi gyár bezárását. Bár a cég az elmúlt öt évben 13 millió eurós veszteséget termelt, a szakszervezetek még szerkezeti átalakításban reménykedtek, ezért őket is meglepte a döntés.
A gyár megszűnésével egy 1860 óta fennálló hagyomány ér véget.
Ekkor nyitotta meg ugyanis Novi Ligure piacterén az olasz Stefano Pernigotti az üzletét, amely hamar ismertté vált ízletes nugátjaival.
A jellegzetes formájú mogyorós praliné hamarosan az olasz édességipar egyik legfontosabb terméke. 1980-ban az egyik leszármazott, Stefano megvált a családi üzlettől, eladta a céget az Averna családnak, amely azután 2013-ban továbbértékesítette a mostani tulajdonosnak, a török Toksöz csoportnak.
Az új tulajdonos ígéretet tett rá, hogy nemzetközi vállalkozássá alakítja a céget, ám azóta a Pernigotti folyamatosan veszteséges, és négyszer váltott vezérigazgatót. (vg.hu, Fischer Patricia)
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >