Törökországba kerül a híres olasz csokoládé gyártása
Az olasz Pernigotti édességgyártó tulajdonosa, a török Toksöz Holding úgy döntött, hogy hazaviszi Törökországba az olaszok egyik legkedveltebb csokijának, a Pernigotti csokoládénak a gyártását – olvasható a Világgazdaság Online-on. Bár egy következő közleményben azt írták, megpróbálnak helyi partnereket bevonni, hogy a gyártás korszerűbb és fenntarthatóbb legyen, ez nem győzte meg sem a közvéleményt, sem az olasz kormányt.
Mint arról a Hvg.hu beszámolt, az olasz miniszterelnök-helyettes, munkaügyi és gazdasági miniszter, Luigi Di Maio azt nyilatkozta: Giuseppe Conte miniszterelnök fel fogja hívni a Toksözt, hogy bekéresse a cég vezetőit az irodájába, hiszen az olaszok nemzeti édességükként tartják számon a Pernigotti csokoládét, a gyár bezárása pedig munkahelyek százainak megszűnésével járna: a cég Novi Ligure-i székhelyén kétszáz embert foglalkoztatnak.
Maga a brand megmarad, a termelés egy része már Törökországban folyik, és a tulajdonos maga jelentette be az olaszországi gyár bezárását. Bár a cég az elmúlt öt évben 13 millió eurós veszteséget termelt, a szakszervezetek még szerkezeti átalakításban reménykedtek, ezért őket is meglepte a döntés.
A gyár megszűnésével egy 1860 óta fennálló hagyomány ér véget.
Ekkor nyitotta meg ugyanis Novi Ligure piacterén az olasz Stefano Pernigotti az üzletét, amely hamar ismertté vált ízletes nugátjaival.
A jellegzetes formájú mogyorós praliné hamarosan az olasz édességipar egyik legfontosabb terméke. 1980-ban az egyik leszármazott, Stefano megvált a családi üzlettől, eladta a céget az Averna családnak, amely azután 2013-ban továbbértékesítette a mostani tulajdonosnak, a török Toksöz csoportnak.
Az új tulajdonos ígéretet tett rá, hogy nemzetközi vállalkozássá alakítja a céget, ám azóta a Pernigotti folyamatosan veszteséges, és négyszer váltott vezérigazgatót. (vg.hu, Fischer Patricia)
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban növekedés előtt áll a kézműves fagylaltpiac
A várakozások szerint 4%-kal nőhet a kézműves fagylalt értékesítése Olaszországban…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >