Törökországba kerül a híres olasz csokoládé gyártása
Az olasz Pernigotti édességgyártó tulajdonosa, a török Toksöz Holding úgy döntött, hogy hazaviszi Törökországba az olaszok egyik legkedveltebb csokijának, a Pernigotti csokoládénak a gyártását – olvasható a Világgazdaság Online-on. Bár egy következő közleményben azt írták, megpróbálnak helyi partnereket bevonni, hogy a gyártás korszerűbb és fenntarthatóbb legyen, ez nem győzte meg sem a közvéleményt, sem az olasz kormányt.
Mint arról a Hvg.hu beszámolt, az olasz miniszterelnök-helyettes, munkaügyi és gazdasági miniszter, Luigi Di Maio azt nyilatkozta: Giuseppe Conte miniszterelnök fel fogja hívni a Toksözt, hogy bekéresse a cég vezetőit az irodájába, hiszen az olaszok nemzeti édességükként tartják számon a Pernigotti csokoládét, a gyár bezárása pedig munkahelyek százainak megszűnésével járna: a cég Novi Ligure-i székhelyén kétszáz embert foglalkoztatnak.
Maga a brand megmarad, a termelés egy része már Törökországban folyik, és a tulajdonos maga jelentette be az olaszországi gyár bezárását. Bár a cég az elmúlt öt évben 13 millió eurós veszteséget termelt, a szakszervezetek még szerkezeti átalakításban reménykedtek, ezért őket is meglepte a döntés.
A gyár megszűnésével egy 1860 óta fennálló hagyomány ér véget.
Ekkor nyitotta meg ugyanis Novi Ligure piacterén az olasz Stefano Pernigotti az üzletét, amely hamar ismertté vált ízletes nugátjaival.
A jellegzetes formájú mogyorós praliné hamarosan az olasz édességipar egyik legfontosabb terméke. 1980-ban az egyik leszármazott, Stefano megvált a családi üzlettől, eladta a céget az Averna családnak, amely azután 2013-ban továbbértékesítette a mostani tulajdonosnak, a török Toksöz csoportnak.
Az új tulajdonos ígéretet tett rá, hogy nemzetközi vállalkozássá alakítja a céget, ám azóta a Pernigotti folyamatosan veszteséges, és négyszer váltott vezérigazgatót. (vg.hu, Fischer Patricia)
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Az ezüst korosztálynak szóló saját márkát vezetett be a Penny Olaszországban
November 7-től jelenik meg a Penny Italia üzleteiben a diszkont…
Tovább olvasom >A közelségre és fenntarthatóságra fókuszáló új üzleti modellt vezet be a Crai
Az olasz Crai élelmiszer-kiskereskedelmi lánc új üzleti modellt vezetett be,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >