Töretlenül sikeresek az online vásárlói klubok
Itthon is dübörögnek az online vásárlói klubok, és egyre komolyabb forgalmat bonyolítanak le a kuponoldalak is. A hasonló filozófia mentén működő, a vásárlói közösségeknek jelentős kedvezményt nyújtó oldalak ma már milliárdos forgalmat bonyolítanak le, a növekedésük egyelőre töretlen.
Az első online vásárlói klub (vente-privee.com) Franciaországban kezdte meg a működését 2001-ben. Azóta már 6 országban jelent meg a szolgáltatásával, az évek alatt pedig 1500-ra növelte alkalmazottai létszámát, és 50-80 százalékos kedvezményt tud nyújtani a tagjai számára a luxustermékekből. A vállalat piaci értéke ma már 3 milliárd dollár. „Sikerüket néhány évvel később más országokban is másolni kezdték, így 2006-ban Spanyolországban elindult a BuyVIP, 2007-ben a német Brands4friends. Előbbit az Amazon, utóbbit pedig az eBay vásárolta meg 200 millió euróért” – mondta egy keddi sajtótájékoztatón Kiss Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.
Hozzátette, hogy ezek az oldalak minden fél számára előnyös tulajdonságokkal bírnak, hiszen míg a vásárlóknak kedvező áron kínálja a termékeket az exkluzivitás jegyében, addig a márkák számára lehetővé teszik a felesleges áruk hatékony értékesítését úgy, hogy a cég nem veszít az imázsából.
A magyar kuponos oldalak is többnyire külföldi mintákat követnek, elsősorban a Groupon által alkalmazott üzleti modellt, melyet számos vállalkozás másolt le az elmúlt másfél évben. Az elsősorban a szolgáltatószektorra korlátozódó kínálat során a vásárlói közösség tagjai 50-90 százalék közötti kedvezményt érhetnek el az eredeti árhoz képest. A jelentős kedvezmények óriási vonzerővel bírnak, és a legnagyobb oldalak immár félmilliónál több tagot számlálnak. Az üzleti modell jellegéből kifolyólag a vásárlói klubokban termékek, míg a kuponoldalakon szolgáltatásokat kínálnak az üzemeltetők.
A sportszergyártók közül elsőként a Puma Hungária kötött megállapodást a brands.hu-val 3 évvel ezelőtt – ismertette az együttműködés részleteit a brands.hu sajtótájékoztatóján a cég képviselője, Nemeskéry Zsuzsanna. „Az évi 4-6 akciós időszak alatt a Puma teljes árbevételének 3,3 százaléka származik online értékesítésből, melynek 2,6 százaléka brands.hu-n keresztül realizálódik”. Az online értékesítés más elveket követ, mint a hagyományos bolti értékesítés, hiszen a vásárlói klubon keresztül elsősorban textiltermékeket kínálnak megvételre, és gyakran olyan termékeket, amelyeket már nem, vagy egyáltalán nem lehetett üzletekben megtalálni. A jövőben a cég szeretné folytatni az együttműködést még nagyobb volumenben a mostaninál, hiszen 2015-re a teljes online értékesítést 15 százalékra szeretnék növelni, melyben jelentős szerepet szánnak a zárt vásárlói klubnak.
A hároméves működése alatt több mint 300 márkával kötöttek megállapodási szerződést a termékértékésítésre, és már 600 ezret is meghaladja a regisztrált tagok száma – árulta el Weiler Péter, a brands.hu ügyvezető igazgatója. „Az utóbbi szám azért érdekes, mert organikus növekedés eredménye, hiszen amikor elindítottuk az oldalt, meghívtuk a barátainkat, akik meghívták a sajátjaikat. Hirdetni csak az idei évben kezdtük az oldalt” – tette hozzá Weiler. Havonta egyébként a kiszállított csomagok száma eléri a 10 ezret.
Az ügyvezető megjegyezte azt is, hogy az elmúlt évi 350 milliós forgalomnak idén a dupláját, 700 millió forintot realizálhatnak, ebből a cég árbevétele 210 millió forint lehet. A jövőt illető elképzelésekről a brands.hu marketing és ügyfélszolgálati igazgatója, Sós Erik adott tájékoztatást. A rövid távú célok között szerepel, hogy még idén három szomszédos országban elindítsák a szolgáltatás: BrandsClub néven Ausztriában, Szlovákiában és Romániában kezdenék meg a tevékenységet magyarországi logisztikai központtal, ezzel is újabb munkahelyeket teremtve. Ennek köszönhetően a következő két évben további 800 millió forintos árbevételt szeretnének realizálni. Ez idő alatt plusz 50 fővel szeretnék növelni a saját munkavállalók számát, és 20 alvállalkozóval bővíteni a létszámot.
A külföldi terjeszkedés mellett a hazai piacon is növekedést szeretnének elérni – árulta el Sós Erik. „2014-re 500 forgalmazott márkát szeretnénk a partnereink között, a regisztrált tagok számát 1 millióra szeretnénk növelni, a forgalmat pedig 1,5 milliárdosra emelnénk, amiből csak 1 milliárd a brands.hu-n keresztül realizálódna. Ehhez jönne hozzá a 800 millió forintos külföldről származó árbevétel”.
A Bónusz Brigád hűségprogramot indít, amely keretén belül a felhasználók különféle fokozatokat érhetnek el (platina, arany, ezüst és bronz), így különféle exkluzív ajánlatokban részesülhetnek, mint visszatérítési lehetőségek, VIP belépők. Annak érdekében, hogy a jövőben senki ne maradhasson le a kuponok beváltási határidejéről, a rendszer a megvásároltakról emlékeztetőt küld majd a felhasználóknak. A Bónusz Brigád a fizetési módban is újítást tervez, hiszen a MasterCard Mobile okostelefonokra szánt új alkalmazása segítségével könnyen és biztonságosan fizethetnek bankkártyával a vásárlók. Legnagyobb előnye ennek ugyanis, hogy a szolgáltatás független mobilszolgáltatótól és a bankkártyát kibocsátó banktól is – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >