Töretlenül sikeresek az online vásárlói klubok
Itthon is dübörögnek az online vásárlói klubok, és egyre komolyabb forgalmat bonyolítanak le a kuponoldalak is. A hasonló filozófia mentén működő, a vásárlói közösségeknek jelentős kedvezményt nyújtó oldalak ma már milliárdos forgalmat bonyolítanak le, a növekedésük egyelőre töretlen.
Az első online vásárlói klub (vente-privee.com) Franciaországban kezdte meg a működését 2001-ben. Azóta már 6 országban jelent meg a szolgáltatásával, az évek alatt pedig 1500-ra növelte alkalmazottai létszámát, és 50-80 százalékos kedvezményt tud nyújtani a tagjai számára a luxustermékekből. A vállalat piaci értéke ma már 3 milliárd dollár. „Sikerüket néhány évvel később más országokban is másolni kezdték, így 2006-ban Spanyolországban elindult a BuyVIP, 2007-ben a német Brands4friends. Előbbit az Amazon, utóbbit pedig az eBay vásárolta meg 200 millió euróért” – mondta egy keddi sajtótájékoztatón Kiss Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.
Hozzátette, hogy ezek az oldalak minden fél számára előnyös tulajdonságokkal bírnak, hiszen míg a vásárlóknak kedvező áron kínálja a termékeket az exkluzivitás jegyében, addig a márkák számára lehetővé teszik a felesleges áruk hatékony értékesítését úgy, hogy a cég nem veszít az imázsából.
A magyar kuponos oldalak is többnyire külföldi mintákat követnek, elsősorban a Groupon által alkalmazott üzleti modellt, melyet számos vállalkozás másolt le az elmúlt másfél évben. Az elsősorban a szolgáltatószektorra korlátozódó kínálat során a vásárlói közösség tagjai 50-90 százalék közötti kedvezményt érhetnek el az eredeti árhoz képest. A jelentős kedvezmények óriási vonzerővel bírnak, és a legnagyobb oldalak immár félmilliónál több tagot számlálnak. Az üzleti modell jellegéből kifolyólag a vásárlói klubokban termékek, míg a kuponoldalakon szolgáltatásokat kínálnak az üzemeltetők.
A sportszergyártók közül elsőként a Puma Hungária kötött megállapodást a brands.hu-val 3 évvel ezelőtt – ismertette az együttműködés részleteit a brands.hu sajtótájékoztatóján a cég képviselője, Nemeskéry Zsuzsanna. „Az évi 4-6 akciós időszak alatt a Puma teljes árbevételének 3,3 százaléka származik online értékesítésből, melynek 2,6 százaléka brands.hu-n keresztül realizálódik”. Az online értékesítés más elveket követ, mint a hagyományos bolti értékesítés, hiszen a vásárlói klubon keresztül elsősorban textiltermékeket kínálnak megvételre, és gyakran olyan termékeket, amelyeket már nem, vagy egyáltalán nem lehetett üzletekben megtalálni. A jövőben a cég szeretné folytatni az együttműködést még nagyobb volumenben a mostaninál, hiszen 2015-re a teljes online értékesítést 15 százalékra szeretnék növelni, melyben jelentős szerepet szánnak a zárt vásárlói klubnak.
A hároméves működése alatt több mint 300 márkával kötöttek megállapodási szerződést a termékértékésítésre, és már 600 ezret is meghaladja a regisztrált tagok száma – árulta el Weiler Péter, a brands.hu ügyvezető igazgatója. „Az utóbbi szám azért érdekes, mert organikus növekedés eredménye, hiszen amikor elindítottuk az oldalt, meghívtuk a barátainkat, akik meghívták a sajátjaikat. Hirdetni csak az idei évben kezdtük az oldalt” – tette hozzá Weiler. Havonta egyébként a kiszállított csomagok száma eléri a 10 ezret.
Az ügyvezető megjegyezte azt is, hogy az elmúlt évi 350 milliós forgalomnak idén a dupláját, 700 millió forintot realizálhatnak, ebből a cég árbevétele 210 millió forint lehet. A jövőt illető elképzelésekről a brands.hu marketing és ügyfélszolgálati igazgatója, Sós Erik adott tájékoztatást. A rövid távú célok között szerepel, hogy még idén három szomszédos országban elindítsák a szolgáltatás: BrandsClub néven Ausztriában, Szlovákiában és Romániában kezdenék meg a tevékenységet magyarországi logisztikai központtal, ezzel is újabb munkahelyeket teremtve. Ennek köszönhetően a következő két évben további 800 millió forintos árbevételt szeretnének realizálni. Ez idő alatt plusz 50 fővel szeretnék növelni a saját munkavállalók számát, és 20 alvállalkozóval bővíteni a létszámot.
A külföldi terjeszkedés mellett a hazai piacon is növekedést szeretnének elérni – árulta el Sós Erik. „2014-re 500 forgalmazott márkát szeretnénk a partnereink között, a regisztrált tagok számát 1 millióra szeretnénk növelni, a forgalmat pedig 1,5 milliárdosra emelnénk, amiből csak 1 milliárd a brands.hu-n keresztül realizálódna. Ehhez jönne hozzá a 800 millió forintos külföldről származó árbevétel”.
A Bónusz Brigád hűségprogramot indít, amely keretén belül a felhasználók különféle fokozatokat érhetnek el (platina, arany, ezüst és bronz), így különféle exkluzív ajánlatokban részesülhetnek, mint visszatérítési lehetőségek, VIP belépők. Annak érdekében, hogy a jövőben senki ne maradhasson le a kuponok beváltási határidejéről, a rendszer a megvásároltakról emlékeztetőt küld majd a felhasználóknak. A Bónusz Brigád a fizetési módban is újítást tervez, hiszen a MasterCard Mobile okostelefonokra szánt új alkalmazása segítségével könnyen és biztonságosan fizethetnek bankkártyával a vásárlók. Legnagyobb előnye ennek ugyanis, hogy a szolgáltatás független mobilszolgáltatótól és a bankkártyát kibocsátó banktól is – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megválasztották az Év Kerékpárosbarát Szolgáltatóját
Másodjára osztotta ki a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) az…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >