Töretlen a táblás csokoládé népszerűsége
A táblás csokoládé népszerűsége töretlen: éves szinten tízből kilenc háztartás vásárolja a kategóriát, derül ki a GfK háztartáspanel-adataiból. Egy háztartás évente átlagosan három és fél hetente 200 gramm táblás csokoládét tesz bevásárlókosarába.
A háztartások által otthoni fogyasztásra vásárolt táblák mennyisége az elmúlt két évben jelentős növekedést mutat. A pozitív volumentrendet a háztartások növekvő vásárlási gyakorisága magyarázza. A táblás csokoládéra jellemző növekvő vásárlási intenzitás megfigyelhető a praliné és a szezonális csokoládé piacán is, ugyanakkor elmarad a szeletes csokoládé esetében.
A tábláscsokoládé-piac elmúlt évi erőteljes növekedéséért nagyrészt a kereskedelmi márkák felelősek, amelyek mennyiségi részesedése a 2014. júliusig terjedő egy évben elérte a közel 40 százalékot. A vásárlói bázis folyamatos bővülést mutat, és jelenleg a háztartások kétharmada vásárol kereskedelmi márkát. Ugyanakkor a PL mennyiségbeli növekedése mögött nemcsak új, hanem egyre intenzívebb vásárlók is állnak.
Az olcsóbb kereskedelmi márkák térnyerése promóciós nyomást gyakorol az ismert gyártói márkákra, amely azt eredményezte, hogy a háztartások által vásárolt tábláscsokoládé-mennyiség 36 százaléka az elmúlt egy évben valamilyen jellegű promócióban került értékesítésre. Az akciós vásárlások aránya növekvő tendenciát mutat, egy évvel ezelőtt ez az arány még 32 százalék volt. A folyamatos akciók következtében a gyártói márkák átlagára éves szinten csupán minimálisan nőtt.
Az egyes csokoládétípusok fogyasztási trendjeit vizsgálva megállapítható, hogy a legerőteljesebb volumennövekedést a fehércsokoládé tudta felmutatni, de ét- és tejcsokoládéból is többet vettek a háztartások az elmúlt egy évben a megelőző időszakhoz képest. A táblás piacon a tejcsokoládé súlya csökkenő tendenciát mutat (jelenleg a piac 60 százalékát teszi ki), míg az ét- (31%) és fehércsokoládé piaci részesedése (7%) növekszik.
Az étcsokoládét az idősebb – 50 év feletti háziasszony által vezetett – háztartások kedvelik leginkább. A 60 feletti korosztály szerepe kiemelkedően fontos, ők adják az étcsokoládé-mennyiség 44 százalékát. A fehércsokoládét vásárlók közt jellemzően a 40–49 éves gyerekes háztartások felülreprezentáltak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >