Tőkeleszállítás a McDonald’s magyar leányvállalatánál

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2017. 03. 13. 11:00

Jelentős tőkekivonásról döntött a McDonald’s magyarországi leányvállalatánál – írja a Világgazdaság Online. A McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. eddigi, 6,5 milliárd forintos törzstőkéjét 5,5 milliárd forinttal leszállítja. Erről határozott néhány hete a közvetlen tulajdonos, az Amszterdamban bejegyzett Golden Arches European Holdings B. V. A McDonald’s a tőkekivonást nem kommentálta a Világgazdaságnak.

Macdonalds

Azt viszont cáfolta, hogy a lépés azt jelenti, hogy csökkentik az aktivitásukat Magyarországon, esetleg máshová csoportosítják át az erőforrásaikat. A válasz szerint a gyorsétteremlánc magyarországi hálózata tovább növekedett és „újabb eredményes évet zárt 2016-ban”. A cég a „jövőben tervezett hosszú távú befektetéseket”, a hazai jelenlét erősítését, bővítését említette, és azt, hogy a cél tovább ösztönözni a növekedést és erősíteni a McDonald’s márkát Magyarországon.

A tőkéjét hamarosan egymilliárd forintra zsugorító McDonald’s az utolsó hozzáférhető mérlegében, 2015-ben az utóbbi öt év legnagyobb árbevételéről és messze legnagyobb nyereségéről adott számot. Az abban az évben 90 – benne 48 franchise – étteremből álló hálózat több mint 23 milliárd forintos forgalmat produkált, és 692 millió forint adózott eredményt ért el. Az alapítói határozatból pedig az is kiderül, hogy 880 milliós osztalékot fizetett ki magának a tulajdonos (az adózott eredményen felül 188 milliót az eredménytartalék terhére).

A friss számokkal még adós a magyar McDonald’s, az anyacég azonban már közzétette 2016-os adatait. Globális forgalma évről évre csökken, tavaly 3 százalékkal, 24,6 milliárd dollárra csökkent a mintegy száz országban működő 36 ezer egység által szállított bevétel. Az adózott eredmény viszont ugyancsak 3 százalékkal nőni tudott, méghozzá 4,68 milliárd dollárra.

A két utóbbi, gyengébb év tapasztalatait levonva a McDonald’s a napokban meghirdette 2019-ig szóló stratégiáját. Ennek fókuszában természetesen a fogyasztó áll, a törzsvendégek megtartása mellett az alkalmi vásárlók magukhoz láncolására helyezik a hangsúlyt. Kiemelten kezelik a digitalizációt, az okostelefonra terelt rendelésfeladást, az évi egymilliárd dollár körüli forgalmat adó házhoz szállítás felfuttatását a kulcspiacokon, valamint az egészséges kínálat szélesítését. Négyezerrel csökkentik a saját üzemeltetésű egységek számát, miután ezeknél csak tavaly 7 százalékos forgalomcsökkenést mértek, miközben a franchise-ból származó bevételeik 5 százalékkal nőttek. A cég 2019-ig 22–24 milliárd dollárt juttatna vissza tulajdonosainak osztalék és részvény-visszavásárlás útján. (vg.hu)

Kapcsolódó cikkeink