Tőkeleszállítás a McDonald’s magyar leányvállalatánál
Jelentős tőkekivonásról döntött a McDonald’s magyarországi leányvállalatánál – írja a Világgazdaság Online. A McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. eddigi, 6,5 milliárd forintos törzstőkéjét 5,5 milliárd forinttal leszállítja. Erről határozott néhány hete a közvetlen tulajdonos, az Amszterdamban bejegyzett Golden Arches European Holdings B. V. A McDonald’s a tőkekivonást nem kommentálta a Világgazdaságnak.
Azt viszont cáfolta, hogy a lépés azt jelenti, hogy csökkentik az aktivitásukat Magyarországon, esetleg máshová csoportosítják át az erőforrásaikat. A válasz szerint a gyorsétteremlánc magyarországi hálózata tovább növekedett és „újabb eredményes évet zárt 2016-ban”. A cég a „jövőben tervezett hosszú távú befektetéseket”, a hazai jelenlét erősítését, bővítését említette, és azt, hogy a cél tovább ösztönözni a növekedést és erősíteni a McDonald’s márkát Magyarországon.
A tőkéjét hamarosan egymilliárd forintra zsugorító McDonald’s az utolsó hozzáférhető mérlegében, 2015-ben az utóbbi öt év legnagyobb árbevételéről és messze legnagyobb nyereségéről adott számot. Az abban az évben 90 – benne 48 franchise – étteremből álló hálózat több mint 23 milliárd forintos forgalmat produkált, és 692 millió forint adózott eredményt ért el. Az alapítói határozatból pedig az is kiderül, hogy 880 milliós osztalékot fizetett ki magának a tulajdonos (az adózott eredményen felül 188 milliót az eredménytartalék terhére).
A friss számokkal még adós a magyar McDonald’s, az anyacég azonban már közzétette 2016-os adatait. Globális forgalma évről évre csökken, tavaly 3 százalékkal, 24,6 milliárd dollárra csökkent a mintegy száz országban működő 36 ezer egység által szállított bevétel. Az adózott eredmény viszont ugyancsak 3 százalékkal nőni tudott, méghozzá 4,68 milliárd dollárra.
A két utóbbi, gyengébb év tapasztalatait levonva a McDonald’s a napokban meghirdette 2019-ig szóló stratégiáját. Ennek fókuszában természetesen a fogyasztó áll, a törzsvendégek megtartása mellett az alkalmi vásárlók magukhoz láncolására helyezik a hangsúlyt. Kiemelten kezelik a digitalizációt, az okostelefonra terelt rendelésfeladást, az évi egymilliárd dollár körüli forgalmat adó házhoz szállítás felfuttatását a kulcspiacokon, valamint az egészséges kínálat szélesítését. Négyezerrel csökkentik a saját üzemeltetésű egységek számát, miután ezeknél csak tavaly 7 százalékos forgalomcsökkenést mértek, miközben a franchise-ból származó bevételeik 5 százalékkal nőttek. A cég 2019-ig 22–24 milliárd dollárt juttatna vissza tulajdonosainak osztalék és részvény-visszavásárlás útján. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja…
Tovább olvasom >Átszervezi Tegut leányvállalatát a svájci Migros Zürich
Átfogó átszervezést tervez végrehajtani német leányvállalatánál, a Tegutnál a svájci…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >