Tőkeleszállítás a McDonald’s magyar leányvállalatánál
Jelentős tőkekivonásról döntött a McDonald’s magyarországi leányvállalatánál – írja a Világgazdaság Online. A McDonald’s Magyarországi Étterem Hálózat Kft. eddigi, 6,5 milliárd forintos törzstőkéjét 5,5 milliárd forinttal leszállítja. Erről határozott néhány hete a közvetlen tulajdonos, az Amszterdamban bejegyzett Golden Arches European Holdings B. V. A McDonald’s a tőkekivonást nem kommentálta a Világgazdaságnak.
Azt viszont cáfolta, hogy a lépés azt jelenti, hogy csökkentik az aktivitásukat Magyarországon, esetleg máshová csoportosítják át az erőforrásaikat. A válasz szerint a gyorsétteremlánc magyarországi hálózata tovább növekedett és „újabb eredményes évet zárt 2016-ban”. A cég a „jövőben tervezett hosszú távú befektetéseket”, a hazai jelenlét erősítését, bővítését említette, és azt, hogy a cél tovább ösztönözni a növekedést és erősíteni a McDonald’s márkát Magyarországon.
A tőkéjét hamarosan egymilliárd forintra zsugorító McDonald’s az utolsó hozzáférhető mérlegében, 2015-ben az utóbbi öt év legnagyobb árbevételéről és messze legnagyobb nyereségéről adott számot. Az abban az évben 90 – benne 48 franchise – étteremből álló hálózat több mint 23 milliárd forintos forgalmat produkált, és 692 millió forint adózott eredményt ért el. Az alapítói határozatból pedig az is kiderül, hogy 880 milliós osztalékot fizetett ki magának a tulajdonos (az adózott eredményen felül 188 milliót az eredménytartalék terhére).
A friss számokkal még adós a magyar McDonald’s, az anyacég azonban már közzétette 2016-os adatait. Globális forgalma évről évre csökken, tavaly 3 százalékkal, 24,6 milliárd dollárra csökkent a mintegy száz országban működő 36 ezer egység által szállított bevétel. Az adózott eredmény viszont ugyancsak 3 százalékkal nőni tudott, méghozzá 4,68 milliárd dollárra.
A két utóbbi, gyengébb év tapasztalatait levonva a McDonald’s a napokban meghirdette 2019-ig szóló stratégiáját. Ennek fókuszában természetesen a fogyasztó áll, a törzsvendégek megtartása mellett az alkalmi vásárlók magukhoz láncolására helyezik a hangsúlyt. Kiemelten kezelik a digitalizációt, az okostelefonra terelt rendelésfeladást, az évi egymilliárd dollár körüli forgalmat adó házhoz szállítás felfuttatását a kulcspiacokon, valamint az egészséges kínálat szélesítését. Négyezerrel csökkentik a saját üzemeltetésű egységek számát, miután ezeknél csak tavaly 7 százalékos forgalomcsökkenést mértek, miközben a franchise-ból származó bevételeik 5 százalékkal nőttek. A cég 2019-ig 22–24 milliárd dollárt juttatna vissza tulajdonosainak osztalék és részvény-visszavásárlás útján. (vg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Átszervezi a németországi gyártást a Danone
A francia Danone „Renew Danone” programjának keretében átalakítja gyártási struktúráját,…
Tovább olvasom >13,28 milliárd dollárral bővülhet az önkiszolgáló kioszkok piaca 2029-ig
A globális önkiszolgáló kioszkpiac várhatóan 13,28 milliárd dollárral növekszik 2025…
Tovább olvasom >Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >