Tokaji borok mutatkoztak be Észak-Olaszországban
Tokaji borokat mutattak be Észak-Olaszország városaiban a milánói magyar főkonzulátus szervezte szakmai borkostoló-sorozaton.
Az Árpád-hegy pince, a Carpinus Borászat és az Orosz Gábor Pincészet borkülönlegességei mutatkoztak be a Milánó közeli Magenta és Carate Brianza városban, valamint Genovában. Minden helyszínen mintegy hatvan szakmai meghívott vett részt.
A tokaji borkülönlegességek piaci bemutatása az olaszországi borágazat szakmai és üzleti közönségének bevonásával a minőségi magyar borexport pozícióinak erősítését szolgálta – mondta Szilágyi Melinda milánói külgazdasági attasé az MTI-nek.
Hangsúlyozta, kihasználva a Tokaji márkanév olaszországi ismeretségét, felületet akartak adni olyan ismert tokaji boroknak, mint az aszú és a kevésbé ismerteknek is, mint a furmint.
A legutolsó, 2016-os adatok szerint Olaszország az exportált borok értéke alapján a 12. helyen áll Magyarország célországai között, 2,2 százalékos piaci részesedéssel. 2017 januártól októberig az Olaszországba Magyarországról importált áruk között az élelmiszerek, italok, és dohánytermékek 17 százalékos import részesedéssel (az összes Magyarországról érkező árut figyelembe véve) és 737,9 millió eurós értékkel bírtak. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Magasabb minőségű borokat készítene a Grand Tokaj Zrt.
A magasabb minőségi kategóriákba tartozó borok előállítására kell összpontosítania a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar rizs és kékbúzaliszt is szerepel a Biofach kiállítás magyar közösségi standján
Ismét elrajolt Európa legnagyobb bioszakvására, a nürnbergi Biofach. Az esemény…
Tovább olvasom >JÖN! Egy hét múlva újra itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia
Egy hét múlva ismét itt a „Szerelmem a trade marketing” konferencia.…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >