Tokaji borok mutatkoztak be Észak-Olaszországban
Tokaji borokat mutattak be Észak-Olaszország városaiban a milánói magyar főkonzulátus szervezte szakmai borkostoló-sorozaton.
Az Árpád-hegy pince, a Carpinus Borászat és az Orosz Gábor Pincészet borkülönlegességei mutatkoztak be a Milánó közeli Magenta és Carate Brianza városban, valamint Genovában. Minden helyszínen mintegy hatvan szakmai meghívott vett részt.
A tokaji borkülönlegességek piaci bemutatása az olaszországi borágazat szakmai és üzleti közönségének bevonásával a minőségi magyar borexport pozícióinak erősítését szolgálta – mondta Szilágyi Melinda milánói külgazdasági attasé az MTI-nek.
Hangsúlyozta, kihasználva a Tokaji márkanév olaszországi ismeretségét, felületet akartak adni olyan ismert tokaji boroknak, mint az aszú és a kevésbé ismerteknek is, mint a furmint.
A legutolsó, 2016-os adatok szerint Olaszország az exportált borok értéke alapján a 12. helyen áll Magyarország célországai között, 2,2 százalékos piaci részesedéssel. 2017 januártól októberig az Olaszországba Magyarországról importált áruk között az élelmiszerek, italok, és dohánytermékek 17 százalékos import részesedéssel (az összes Magyarországról érkező árut figyelembe véve) és 737,9 millió eurós értékkel bírtak. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
A borok suttogója vagy tudós? Avagy mit tud egy Master of Wine?
A Master of Wine (MW) hivatást ezernyi mítosz lengi körül…
Tovább olvasom >Vízválasztó év a szőlészetben: így küzdenek a borászok az aszállyal
A virágzás utáni szakaszban járó szőlőültetvények számára most kritikus a…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Könnyek a vízben segélykoncert szeptemberben, a jótékonysági akció folytatódik
A nagy hőségre való tekintettel az ősz elejére halasztották a…
Tovább olvasom >Közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >