Tokaji borok mutatkoztak be Észak-Olaszországban
Tokaji borokat mutattak be Észak-Olaszország városaiban a milánói magyar főkonzulátus szervezte szakmai borkostoló-sorozaton.
Az Árpád-hegy pince, a Carpinus Borászat és az Orosz Gábor Pincészet borkülönlegességei mutatkoztak be a Milánó közeli Magenta és Carate Brianza városban, valamint Genovában. Minden helyszínen mintegy hatvan szakmai meghívott vett részt.
A tokaji borkülönlegességek piaci bemutatása az olaszországi borágazat szakmai és üzleti közönségének bevonásával a minőségi magyar borexport pozícióinak erősítését szolgálta – mondta Szilágyi Melinda milánói külgazdasági attasé az MTI-nek.
Hangsúlyozta, kihasználva a Tokaji márkanév olaszországi ismeretségét, felületet akartak adni olyan ismert tokaji boroknak, mint az aszú és a kevésbé ismerteknek is, mint a furmint.
A legutolsó, 2016-os adatok szerint Olaszország az exportált borok értéke alapján a 12. helyen áll Magyarország célországai között, 2,2 százalékos piaci részesedéssel. 2017 januártól októberig az Olaszországba Magyarországról importált áruk között az élelmiszerek, italok, és dohánytermékek 17 százalékos import részesedéssel (az összes Magyarországról érkező árut figyelembe véve) és 737,9 millió eurós értékkel bírtak. (MTI, Sárközy Júlia)
Kapcsolódó cikkeink
Bag-in-box bor a Waitrose-tól
Új, organikus bort dobott piacra a Waitrose, méghozzá bag-in-box csomagolásban.…
Tovább olvasom >Palackhűtő ínyenceknek(?) – A nap képe
A minden bort pontosan az előírt fogyasztási hőmérsékletre hűtő francia…
Tovább olvasom >A mezőgazdaság és a borágazat készül az éghajlatváltozás kihívásaira
Exkluzív szakértői beszélgetést tartott a Mathias Corvinus Collegium és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
FIGYELEM! ILYEN MÉG NEM VOLT! A Trade Marketing Klub ÁPRILISI ÜLÉSE TÉRTÉSMENTES!
Az egy éve tartó pandémiás helyzetben szeretnénk kedvet csinálni, kedveskedni…
Tovább olvasom >Lesújtóan hat a járvány a munkavállalók hangulatára: a járvány után robbanhat a fluktuáció
Nagyot fordult a munka világa az elmúlt egy évben: miközben…
Tovább olvasom >Hogyan lehet és kell egy márkának járványválságban kommunikálnia? Videókonferencia indul
Időpont: 2021. április 8. csütörtök, 9.00–15.10 Helyszín: Zoom videókonferencia Kedvezményes…
Tovább olvasom >