Tokaj Kereskedőház: kiemelkedő lesz a 2013-as tokaji bor
Kiemelkedő évjárat lesz a 2013-as Tokaj-Hegyalján, az új borvidéki rendtartási minőségi követelményeknek is megfelelő első palack aszú 2016-ban kerülhet a boltok polcaira – tájékoztatta a kizárólagos állami tulajdonban lévő Tokaj Kereskedőház Zrt. az MTI-t.
A tokaj-hegyaljai történelmi borvidék mintegy 5500 hektárnyi területén ebben az évben csaknem 300 ezer mázsa szőlő termett, a Tokaj Kereskedőház Zrt. ebből 75 ezer mázsát vásárolt és dolgozott fel, a válogatott aszúszemekből pedig 2,5 ezer mázsányit.
Goreczky Gergely, a társaság vezérigazgatója szerint nagyon kevés olyan különleges mikroklímával rendelkező hely van a világon, ahol a szőlő természetes úton aszúsodik, ezen belül pedig egyetlen helyen sem szedik akkora mennyiségben az aszút szemenként válogatva, mint a tokaji borvidéken.
A jelenleg is tartó „aszúáztatás miatt egyelőre nem lehet meghatározni, hogy az átvett szőlőmennyiségből pontosan mennyi tokaji aszú készíthető, ugyanakkor ennél fontosabb, hogy az idei aszútermésből a cég a prémium kategóriát megcélzó tokaji aszút fog előállítani”.
Az idei szüretből származó első palack friss, jól iható minőségi borok 2014-től, a borkülönlegességként jegyzett szamorodnik és aszúk pedig legkorábban 2016-ban kerülhetnek ki a boltok polcaira.
A borvidék különleges adottságainak eddiginél jobb kihasználását szolgálja az is, hogy idén októberben egy több mint kétéves beruházási folyamat kezdődött a kereskedőháznál, a fejlesztési költségek első részének biztosítására a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 1,5 milliárd forintos tőkeemelést hajtott végre. A pénzből egy 60 ezer hektoliteres hűthető tartálypark és borászati csarnok építése valósul meg, a további fejlesztési tervek közé tartozik a hordópark megújítása, valamint a társaság palackozóüzemének teljes korszerűsítése.
Goreczky Gergely szerint a Tokaj Kereskedőház célja, hogy a történelmi borvidék a világ prémium borrégióinak szűk, exkluzív klubjához csatlakozhasson, amelyhez minőségi váltásra van szükség a szőlőtermesztés és a borkészítés terén, ehhez jelentős piac- és márkaépítés kell. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >