Tojásszövetség: nőtt a nagyüzemi tojástermelés az első fél évben
Mintegy 20 százalékkal, 586 millió tojásra nőtt az első fél évben az előző év azonos időszakához képest a nagyüzemi tojástermelés, így az idén várhatóan 1,25 milliárdnál több tojást állítanak elő – közölte a Magyar Tojóhibrid-Tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének titkára a tojás világnapja alkalmából.
Molnár Györgyi elmondta, az idén 2,3-2,5 milliárd étkezési tojást fogyaszthat el a magyar lakosság, tavaly 2,3 milliárdot használtak fel.
A tojásárakról megjegyezte, hogy 2018-ban a tojás darabonkénti előállítási költsége – csomagolással – a tavalyihoz képest egy forinttal nőtt, az áfa nélküli eladási ára 22 forint körül van. Az M-s méretű, tízes csomagolásban kapható tojás darabonkénti fogyasztói átlagára a 40. héten 41,8 forint volt.
A titkár kifejtette, hogy az elmúlt időszak termelési adatait és a versenyképességet pozitívan befolyásolták az ágazati támogatások, amelyek megtartását a tojásszövetség továbbra is nagyon indokoltnak tartja.
Elmondása szerint mintegy 17 százalékkal, 1,25 milliárdra nőtt tavaly az előző évhez képest a magyarországi üzemi tojástermelés, az importot és a háztáji termelést pedig stagnálás jellemzi az elmúlt pár évben. A belföldi igény 52 százalékát az üzemi termelés, 26 százalékát a háztáji teljesíti, 20-22 százalékát pedig az import elégíti ki. Becslések szerint a háztáji termelésből 600 millió darab tojás származik, az import 500-550 millió körül mozog évente.
Emlékeztetett arra is, hogy a baromfi ágazat tojástermelésből származó árbevétele tavaly 20 százalékkal, 28,6 milliárd forintra nőtt 2016-hoz képest, amely részben az ár, részben pedig a termelés növekedésének tudható be.
Tavaly a magyar lakosság, a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján, átlagosan 234 tojást vásárolt, míg 2013-ban az egy főre jutó fogyasztás 214 volt – tette hozzá a titkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >