Többször kevesebbet vesznek a fogyasztók a Mastercard szerint

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 03. 06. 15:17

A kiskereskedelem és az élelmiszerárak is meg fogják érezni a gazdaságot érő sokkhatásokat. Ahhoz azonban, hogy a fogyasztók lépést tudjanak tartani az inflációval, várhatóan változtatniuk kell a bevásárlókosaruk tartalmán, mutat rá a Mastercard Economics Institute a 2023-ra vonatkozó, éves előrejelzésében. Többször, kisebb értékben próbálnak majd vásárolni, és a jó ár-érték arányt kínáló, pénztárcabarát márkákat fogják előnyben részesíteni.

Ezt igazolja a Mastercard kutatása is, amely többek között rávilágít arra, hogy a német élelmiszer-vásárlók 2022-ben 23%-kal többször mentek be a boltba, mint 2019-ben, viszont az egy látogatásra jutó átlagos költésük nagyjából 15%-kal csökkent.

Kereskedői oldalon a több értékesítési csatorna egyidejű használata jelentheti a túlélés kulcsát. A Mastercard Economics Institute kutatása szerint azok a vállalkozások, melyek megadják a lehetőséget a fogyasztóknak, hogy kiválasszák a nekik legkényelmesebbet a mobilos, netes vagy egyéb felületek közül, sokkal jobban teljesítenek. //

 

A cikk a Trade magazin 2023.2-3. számában olvasható

Kapcsolódó cikkeink